شهر شوش حریم مصوب دارد و در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود

خورنا: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: شهر شوش در شرایط کنونی دارای حریم مصوب است و این حریم در آینده بسیار نزدیک ابلاغ می‌شود.

عاطفه رشنویی اظهار کرد: شهر شوش دارای سابقه بسیار طولانی است و در شرایط کنونی نیز این شهر دارای حریم مصوب است.

وی افزود: از مرداد سال ۱۳۹۲ جلسات متعددی در سازمان میراث فرهنگی برای تصویب حریم شهر شوش برگزار شد که معاون کنونی میراث فرهنگی کشور به عنوان نماینده یونسکو برای ثبت جهانی شوش نیز در این جلسات حضور پیدا می‌کرد.

وی افزود: در این جلسات حریم شوش به تصویب رسیده است و تنها برای برخی ایرادات جزئی این پرونده به دفتر فنی پایگاه شوش ارجاع شده است که این مشکلات در حال رفع هستند.

رشنویی تاکید کرد: ایرادات وارده شده به پرونده حریم مصوب شوش به مساحت و .. حریم بلکه به رنگ لکه‌گذاری‌ها و فونت‌های نگارش پرونده و نقشه ربط دارد که برای حریم شوش هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: این پرونده در شرایط کنونی در دفتر فنی پایگاه شوش در حال رفع نقص است و پس از رفع نقش از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور امضا و ابلاغ می‌شود.

وی گفت: در شرایط کنونی برای امضای این پرونده دیگر نیازی به تشکیل جلسه نیست و به محض رفع مشکلات در این پرونده به سرعت تعیین حریم انجام شده ابلاغ خواهد شد.