سقف سن برای بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان برداشته شد

خورنا: مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از برداشتن سقف سن برای بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر خبر داد.

سید حمید کلانتری پیش از ظهر امروز در گردهمایی کارگزاران بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان  گفت: قرار است طبق قول مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در سال جاری ۲۰۰ هزار نفر از روستاییان، عشایر و کشاورزان در این استان بیمه شوند. آمار هدف ما در این استان ۱۵۰ هزار نفر بود که البته با برداشتن سقف سن، این آمار به حدود ۲۷۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. اگر قول این مدیرکل استان اجرایی شود؛ کار در سطح عالی انجام شده و حتی اگر صد هزار نفر هم بیمه شوند کار بسیار خوب و مطلوبی صورت گرفته است.

وی افزود: موضوع بیمه آنقدر اهمیت دارد که در این زمینه باید بسیار فعالیت شود و یکی از رویکردهای ما برای سال جاری افزایش و گسترش بیمه تامین اجتماعی است زیرا بیمه، باعث رفاه و پیشگیری از فقر است و افراد وقتی خود را بیمه می کنند در حقیقت در یک سرمایه گذاری شرکت کرده اند که ارزش افزوده ای که از این سرمایه گذاری حاصل می شود به جیب خود افراد باز می گردد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تصریح کرد: هر فردی که در بیمه کردن خود کوتاهی کند می توان به آنها گفت که هر سال دیرتر خود را بیمه کنید دوسوم از بیمه ای که قرار است دولت پرداخت کند را از دست خواهد داد. در بیمه روستایی افراد تنها پنج درصد را پرداخت می کنند و دولت نیز ۱۰ درصد را پرداخت می کند و در این نوع بیمه، کارفرما خود فرد روستایی است و دولت به حق سهم بسیار خوبی را پرداخت می کند.

کلانتری بیان کرد: چند روز گذشته در نشست استانداران و فرمانداران با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بحث بیمه را مطرح کردیم و قرار بر این شد تا ستاد هماهنگی توسعه بیمه روستاییان و کشاورزان زیر نظر فرمانداران تشکیل شود. برای تحقق اصل توسعه بیمه روستاییان باید فرهنگ سازی شود و مردم آگاه شوند که پرچمداری بیمه روستاییان در سطح شهرستانها بر عهده اداره کار است و کارگزاران بیمه نیز خط مقدم این فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور برای توسعه بیمه اجتماعی جدیت دارد، ادامه داد: کارگزاران بیمه هر چه بیشتر فعالیت کنند هم سود بیشتری نصیبشان خواهد شد و در امر خیری که باعث افزایش کرامت انسان ها در آینده می شود نیز شرکت می کنند. با بیمه شدن روستاییان می توان این امید را داشت که روستاییان به شهر مهاجرت نمی کنند و کشاورزان نیز به تولید خود دلگرم هستند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور یادآور شد: کارگزارانی که ضعیف عمل می کنند زمینه تبلیغ منفی و بد را در میان مردم فراهم می کند و کارگزارانی که زیر هزار نفر را بیمه کرده اند باید در فعالیت خود تجدید نظر کنند و تحرک بیشتری داشته باشند که در این زمینه برای اینکه بتوانند ظرفیت جذب خود را بالا ببرند می توانند به روستاها مراجعه کنند، تبلیغ و فرهنگ سازی کنند و با روحانیون حاضر در روستاها و بخشدار و شوراها جلسات توجیهی بگذارند.