جذب حداقل ۵۰ هزار خانوار روستایی برای بیمه شدن در خوزستان

خورنا: رییس صندوق بیمه کشاورزان و عشایر خوزستان گفت: با توجه به آزادسازی یارانه‌ها، باید از پتانسیلی که دولت برای صندوق بیمه کشاورزان و عشایر در نظر گرفته، حداکثر استفاده را برای استان داشته باشیم.

 

حسین جعفرخادم در گردهمایی کارگزاران بیمه اجتماعی که امروز، سیزدهم اردیبهشت‌ماه در اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزارشد، اظهارکرد: اولین و مهمترین برنامه ما در سال جاری جذب حداقل ۵۰ هزار خانوار برای بیمه شدن در استان است. این رقمی بزرگ است اما به عنوان هدف آن را پیگیری می‌کنیم.

 

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر در جذب و بیمه نمودن افراد کاهش چشمگیری در استان داشته‌ایم که حل این مشکل کمک مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد.

 

رییس صندوق بیمه کشاورزان و عشایر خوزستان تصریح‌کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شده برنامه‌های خاصی برای کشاورزان و عشایر در نظر گرفته شود و طبق آن دوسوم درآمد این افراد توسط دولت پرداخت شود. اختلاف این صندوق با صندوق‌های دیگر این است که ۱۰ درصد بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.

 

جعفرخادم ادامه‌داد: در صورتی که از کارافتادگی شخص بیمه شده به دلیل شرایط شغلی باشد، بدون در نظر گرفتن سقف حق بیمه از مزایای آن برخوردار می‌شوند. انتقال سابقه مزیت دیگر این صندوق است. هر بیمه شده می‌تواند سابقه خود را از صندوق بیمه روستاییان به سایر صندوق‌ها و بر عکس منتقل کند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: تعداد بیمه‌شدگان صندوق استان ۶۴ هزار خانوار است. همچنین ۲۱۲ کارگزاری در استان مستقر هستند. بیشترین جذب از نظر تعداد بیمه‌شده به تفکیک شهرستان‌ها مربوط به دزفول با ۸ هزار و ۶۴۰ خانوار و از نظر درصد جذب مربوط به بهبهان با بیش از ۹۱ درصد است.