«گندی شاپور» در صدا و سیمای خوزستان ساخته می‌شود

خورنا: مدیرکل صدا و سیمای خوزستان از ساخت مستند فاخر “گندی شاپور” خبر داد.

 

 مسلم رحیمی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که خوزستان در تاریخ کهن و میراث فرهنگی‌اش دارد تصمیم به تولید مجموعه‌ای از مستندهای فاخر و خوب گرفتیم و آن‌ها را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

وی افزود: مستندی که هم‌اکنون کار آن را آغاز کرده‌ایم مستند “گندی شاپور” نام دارد که علاوه بر خوزستان تصاویری هم از استان‌های فارس، کرمانشاه و حتی بعضی کشورها مثل ایتالیا، قزاقستان و عراق و غیره که بعضی از آثار جندی شاپور در آن‌ها وجود دارد نیز استفاده شده است.

او با بیان این که تحقیق‌ها و پژوهش‌هایی در این زمینه صورت گرفته اظهار کرد: این مستند، مستندی بسیار فاخر است که در زمینه معرفی گندی شاپور و ظرفیت‌های آن است و ما انتظار داریم که در این رابطه اساتید دانشگاه‌های خوزستان و تاریخ‌شناسان استان‌مان بیشتر کمک کنند و نظراتشان را به ما ارایه دهند.

رحیمی ادامه داد: ساخت مستند “گندی شاپور” را از آذر ۹۲ شروع کردیم و امیدواریم که تا پایان امسال بتوانیم آن را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی توضیح داد: در این مستند که کارگردان آن خانم مجاوری است سعی شده از بهترین تجهیزات فیلم‌برداری برای تصویربرداری هوایی، زمینی، زیر آبی و تکنیک‌های روز استفاده شود.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان با بیان این که این مستند قابلیت پخش در تمامی شبکه‌های تلویزیونی را دارد بیان کرد: این مستند ۲۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای است و یک قسمت ۷۰ دقیقه‌ای هم دارد که با هدف شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی ساخته می‌شود.

به گفته رحیمی: “گندی شاپور” به سفارش صدا و سیمای استان خوزستان ساخته می‌شود و تاکنون صدا و سیمای استان خوزستان بیش از ۸۰ میلیون تومان برای ساخت آن هزینه کرده است.