۷۰ پروژه عمرانی برای اجرا در آبادان مصوب شد

خورنا: سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: برای امسال اجرای ۷۰ پروژه عمرانی در شهر آبادان به تصویب رسید.

غلامحسین مکوندی در گفتگو با خبرنگار مهر از احداث فاز سه پارک معلم، احداث پارک بانوان، ساختمان پایانه مسافربری درون استانی، پیاده رو سازی پارک دوم مهر، مرمت و ترمیم نوارهای حفاری سطح شهر، جدول گذاری برخی خیابانها، مرمت و بازسازی سرویسهای بهداشتی، خرید خاک شیرین زراعی، ساخت ماکت هواپیمای F4 در سایز واقعی، خرید ۱۶ هزار تن بیس، مرمت نوارهای حفاری، مردمت و پیاده روسازی اطراف بیمارستان ۱۷ شهریور، اجرای مقاوم سازی سکوی بازیافت زباله، تامین خاک مناسب برای زیرسازی اطراف بلوکهای شهرک صنعتی به عنوان برخی از این پروژه ها نام برد.

وی اجرای لایه اساسی برای جاده تانک فارم، احداث سرویس بهداشتی، زیرسازی، تهیه و اجرای ایستگاه مکانیزه اتوبوس، پوشاندن کانال خیابان لاندری، تکمیل جدول گذاری خیابانهای مسکن مهر جنب کوی پلیس، بدنه سازی رواق فلکه کارون، جدول گذاری، پیاده رو سازی، زیرسازی و تعریض برخی خیابانهای سطح شهر، ساماندهی و توسعه آرامستان، تعریض جاده پتروشیمی، کف پوش پیاده رو، بهسازی خیابانهای مسکن مهر، برق و روشنایی بازار جدید الحداث ذوالفقاری و روکش پلکان پل عابر پیاده را از دیگر پروژه های قابل اجرا در سال جاری نام برد.

مکوندی با بیان اینکه اولویت اختصاص بودجه در سال ۹۳ مربوط به مناطق محروم آبادان است، اظهار کرد: پروژه های بسیار خوبی برای اجرا مصوب شده که برخی از آنها در دست اجرا و برخی در حال برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر بسیاری از مصوبات یاد شده در کمیسیونهای مختلف شورای شهر مطرح، بررسی، تائید و به منظور اجرا به شهرداری ارائه شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شفاف سازی مسائل و اطلاع رسانی به موقع به مردم اظهار کرد: تمامی تلاش اعضای شورای شهر در جهت بررسی مسائل و پیگیری و رفع آنان خواهد بود.

مکوندی با اشاره به قرار گرفتن تمامی شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند از آن به عنوان یک فرصت مغتنم نام برد و ابراز امیدواری کرد که این حرکت بتواند شهرهای آبادان و خرمشهر را به جایگاه واقعیشان به لحاظ عمرانی، اقتصادی، معیشتی و غیره برساند.

وی با تاکید بر تعامل بسیار خوب سازمان منطقه آزاد اروند با شورا و شهرداری آبادان در انجام پروژه ها یادآور شد: در این راستا حدود ۲۰ تفاهمنامه همکاری میان شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند امضا شده  که اجرایی شدن آنها می تواند نقش به سزایی را در بهبود مشکلات شهری داشته باشند.