ایمیدرو: گشایش اعتبار فولاد شادگان چهارمین طرح استانی

خورنا: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: فولاد شادگان خوزستان به عنوان چهارمین طرح از مجموعه طرح های فولادی استانی کشور گشایش اعتبار شد.

گشایش اعتبار فولاد شادگان، چهارمین طرح فولادی از مجموع هفت طرح استانی است که با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به مورد اجرا گذشته می شود و قابلیت افزایش تا یک میلیون تن را دارد که با مشارکت ۶۵ درصدی فولاد خوزستان و ۳۵ درصدی سازمان ایمیدرو اجرا می شود.

پیش از این سه طرح فولادهای قائنات خراسان جنوبی، نی ریز فارس و سپید دشت چهارمحال و بختیاری در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۲ گشایش اعتبار شده بود.

برنامه ریزی برای اجرای هشت طرح فولادی از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و پس از واگذاری فولاد بافق به بخش خصوصی، بقیه را دولت عهده دار شد که به دلیل شرایط تحریم و مشکل تامین منابع معوق مانده بود.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایمیدرو حاکی است، بخش احیای طرح ها تا پایان سال جاری و بخش فولادسازی آن ظرف ۳۶ ماه آینده راه اندازی می شود.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از محل قرارداد تامین مالی که بین دولت های ایران و چین امضا شده است، تامین می شود و پیمانکاران و مشاوران ایرانی در این پروژه حضور خواهند داشت.

فولاد شادگان خوزستان در ۹۰ کیلومتری جنوب این استان واقع شده است.

بهره برداری از طرح های فولادی استانی برای هفت هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۳۵ هزار نفر فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.