تحقق اهداف بسیج در تقویت آموزش و پرورش موثر است

خورنا: فرمانده بسیج فرهنگیان استان خوزستان گفت: تحقق اهداف بسیج و منویات مقام معظم رهبری در نظام تعلیم و تربیت و به کارگیری بسیجیان در جهت توسعه و تقویت آموزش و پرورش بسیار مؤثر است.

رضا طریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز در تشریح نامه‌های اجرایی هفته بسیج فرهنگیان خوزستان اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی هفته بسیج فرهنگیان و روز معلم همزمان با سراسر کشور از جمعه دوازدهم اردیبهشت در استان خوزستان آغاز شده است که اولین آن برنامه دیدار فرهنگیان بسیجی با ائمه جمعه سراسر استان و حضور معلمان بسیجی در نماز جمعه به طور مطلوب اجرا شد.

وی ادامه داد: دومین برنامه نیز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه تحت عنوان برگزاری جلسات حلقه‌های صالحان با بهره‌گیری از اندیشه‌های شهید استاد مطهری انجام خواهد شد.

فرمانده بسیج فرهنگیان استان خوزستان خاطرنشان کرد: یک شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه دیدار و سرکشی فرهنگیان بسیجی از خانواده‌های معزز شهداء و ایثارگران فرهنگی و دوشنبه ۱۵ اردیبهشت اجرای مسابقات وبلاگ‌نویسی و مسابقات فرهنگی هنری با محوریت شعار سال و آثار استاد مطهری را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تجلیل از نخبگان و فرهنگیان نمونه بسیجی و چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت نیز برگزاری نشست‌های بصیرتی در استان انجام می‌شود.

طریفی با اشاره به گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدای فرهنگی و تجدید بیعت با شهداء و امام راحل (ره) در روز ۱۸ اردیبهشت گفت: مقام معظم رهبری درخصوص مقام معلم می‌فرمایند اگر معلم خوب، صحیح، با تدبیر و دلسوزی عمل کند مشکلات جامعه حل می‌شود و از سوی دیگر در مورد ویژگی بسیج می‌فرمایند بسیج یک پدیده شگفت آور، رمز آلود، رازآلود و استثنایی نظام جمهوری اسلامی ایران است بنابراین ما باید بدانیم که مجموعه بسیج در صحنه‌های مختلف حضور داشته است و این حضور اثرگذار و تعیین کننده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق اهداف بسیج و منویات مقام معظم رهبری در نظام تعلیم و تربیت و به کارگیری بسیجیان در جهت توسعه و تقویت آموزش و پرورش بسیار مؤثر است و در واقع آموزش و پرورش با به کارگیری معلمان و فرهنگیان دلسوز جامعه اقدام به فعالیت می‌کند و بسیج ویژگی‌های منحصر به فردی مانند کار جمعی با روحیه جهادی توأم با خستگی ناپذیری، ایثار و نوآوری دارد که هرگز از آن جدا نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزشمار هفته بسیج ۱۲ اردیبهشت: معلم بسیجی، بصیرت، وحدت، بیداری اسلامی، ۱۳ اردیبهشت: معلم بسیجی، عزم ملی در اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، ۱۴ اردیبهشت: معلم بسیجی، خانواده و تربیت اسلامی، ۱۵ اردیبهشت: معلم بسیجی، فرهنگ و تمدن اسلامی، ۱۶ اردیبهشت: معلم بسیجی، اخلاق اسلامی و دین مداری، ۱۷ اردیبهشت: معلم بسیجی، تفکر اسلامی و آزاد اندیشی و ۱۸ اردیبهشت: معلم بسیجی، عدالت و انتظار است.