مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشور استانداری خوزستان: انتقاد را حق رسانه‌ها و احزاب می‌دانیم

خورنا: هنوز برای انتقاد و نظر دهی در خصوص کارنامه دولت جدید و استاندار خوزستان کمی زود است.

اولین جلسه نشست و هم اندیشی میان مسئولین سیاسی استانداری خوزستان و نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان برگزار شد.

محسن اورکی بازخورد و نتیجه جلسه هم اندیشی نمایندگان احزاب با معاون و مدیر کل سیاسی استانداری خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با مسئولین تشکل‌ها مطرح شد، اظهار نظر عموم مدعوین نشان داد که از نحوه کار و برگزاری جلسه هم اندیشی برگزار شده راضی بودند، چرا که این اقدام در ابتدای شروع به کار تیم سیاسی استاندار خوزستان صورت گرفت و نشان دهنده آغاز فصل جدید و تازه‌ای از فعالیت گروه‌ها در استان است.

وی افزود: از طرفی به علت اینکه محتوای بحث‌ها و گفتگو‌ها به لحاظ کلی مسائل و مشکلات احزاب را تحت پوشش قرار داد و ضمنا توافقی کلی در خصوص ادامه دادن جلسات و نشست‌های هم اندیشی حاصل شد می‌توان نتیجه جلسه را ارزشمند و رضایت بخش توصیف کرد.

اورکی با تاکید بر لزوم وجود فضای باز سیاسی در کشور اظهار داشت: فضای انتقاد برای کشور مفید و سازنده است با این حال باید تلاش شود مسائل و مشکلات به این شدت به چالش کشیده نشوند و هنوز برای انتقاد و نظر دهی در خصوص کارنامه دولت جدید و استاندار خوزستان کمی زود است.

وی در ادامه افزود: ما انتقاد را حق احزاب و رسانه‌ها می‌دانیم چون نقد به مثابه آینه‌ای است که هر کس می‌تواند عیب و ایراد‌ها و کاستی‌های خود را در آن ببیند و برطرف کند و ما نیز به مطبوعات از همین دیدگاه نگاه می‌کنیم و چنین ارزشی برای آن‌ها قائل هستیم.

مدیر کل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر نه انتخاباتی در پیش روست و نه قراری بر استفاده ابزاری از احزاب وجود دارد. من مطبوعات و احزاب را ارکان مردم سالاری دینی و به تعبیر سیاسی مصطلح فراگیر دموکراسی می‌دانم و اعتقادم بر این است که کار ما با همراهی گروه هاست که کامل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر گروه‌ها احساس کنند در یک نظامی فعالیت می‌کنند که در آن مسئولین به نحوی خودشان را مقید به رعایت حقوق مطبوعات و گروه‌های سیاسی می‌دانند قطعا توسعه متوازن در استان و کشور شکل خواهد گرفت و کشور با آهنگ موزون‌تر و سریع تری به سمت اهداف حرکت خواهد کرد.