جشن تجلیل از کارگران نمونه شهرستان شوش برگزار شد

خورنا: به مناسبت روز جهانی کارگر و با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی آیین جشن تجلیل از کارگران نمونه شهرستان شوش برگزار شد.

امام جمعه شوش در این جشن که در تالار نیایش شهر شوش برگزار شد ، حضور گسترده کارگران در جبهه های جنگ را نشان دهنده روحیه دینی و انقلابی این قشر زحمت کش دانست و گفت:کارگران ایران اسلامی برای حفظ نظام اسلامی از بهترین سرمایه خود گذشتند و ثابت کردند تنها شرط پیروزی در برابر دشمن پیروی از ولایت است.

حجت الاسلام ˈسید محمد امامˈ افزود:کارگران و کارفرمایان همانند سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند که تلاش این کمیته آن است که در برنامه های دهه فجر نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی را تبیین کند.

وی با بیان اینکه کارگران از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند که با تلاش و کوشش در راستای رشد و تعالی جامعه فعالیت می کنند گفت: امروز با تلاش و جدیت کارگران، کشور به درجه ای از توسعه و پیشرفت رسیده که دشمن را به هراس انداخته است.

امام جمعه شوش از مسئولین خواست نگاه ویژه ای به جوانان داشته و نسبت به فرهنگ سازی و رفع بیکاری درسطح منطقه تلاش کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش نیز در سخنانی گفت: کارگران باید از نعمت الهی توان و خلاقیت خود در جهت پیشرفت کشور بهره گیرند و کار این ها عبادت و جهاد است.

ˈسیدناصرحسینیˈ تصریح کرد: رمز پیشرفت کشور و توسعه پایدار در تجلی استعدادها و سرمایه های انسانی کارآمدوپرتلاش با شور و نشاط و خلاقیت است که کارگران به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصادی نقش برجسته در این عرصه دارند.

وی با تاکید بر اینکه بدون کارگران به هیچ موفقیتی در عرصه های تولید و خدمات دست نخواهیم یافت گفت: کارگران باید به گونه ای عمل کنند که همواره مورد تکریم و تعظیم قرار بگیرند و ما نیز باید به وظیفه خود یعنی حمایت از قشر کارگر به خوبی عمل کنیم.

حسینی افزود: کارگران با تلاش خود چرخ اقتصاد مملکت را می چرخانند و همواره در حماسه های سیاسی، دفاعی، و اقتصادی کشور نیز حضور مؤثر و پایدار داشته اند که قابل تقدیر است.

رییس اداره تعاون ،کارورفاه اجتماعی شوش همچنین گزارشی از عملکرداین اداره ارائه نمود.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان نیز در این جشن با گرامیداشت این هفته گفت: کارگران یکی از تاثیر گذارترین اقشار جامعه هستند که در چرخاندن چرخه تولید در کشور نقش حیاتی دارند.

ˈمنصور شاکریانˈ با اشاره به نامگذاری سالجاری به نام سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ اظهار داشت: نقش کارگران در تحقق شعار سال مهم و تاثیر گذار است و باید با نگاه ویژه ای از این قشر زحمت کش حمایت کرد.

همچنین پیام نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی بمناسبت روز جهانی کارگر نیز قرائت شد.

اجرای برنامه های نمایشی و موسیقی زنده از جمله برنامه های جانبی این مراسم بود.

در پایان این مراسم از ۲۴ کارگرنمونه شهرستان شوش تجلیل بعمل آمد.