امام جمعه خرمشهر: دشمنان نظام قصد دارند اعتقادات مردم را تضعیف کنند

خورنا: امام جمعه خرمشهر گفت: دشمنان می‌خواهند اعتقادات و باورهایی که ائمه و علما نسل به نسل به ما منتقل کرده‌اند را تضعیف کنند.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب بر شان و منزلت این ماه بزرگ، اظهار کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری مهمترین عنصر هر جامعه فرهنگ آن جامعه است و فرهنگ به انسان و جامعه شخصیت و هویت می‌بخشد.

وی ادامه داد: فرهنگ بر همه عرصه‌های جامعه سایه‌افکن بوده و دلیل قاطع بر اهمیت این بحث، تلاش دشمنان برای ضربه زدن به عرصه‌های فرهنگی جامعه است.

امام جمعه خرمشهر سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهید مطهری نیاز زمان خود را خوب تشخیص داد، او در این راه قلم زد، سخن گفت و در نهایت به شهادت رسید.

وی در ادامه دلیل همه‌گیری تفکر و تالیفات شهید مطهری را جامعیت و کارآمدی آموزه‌های آن شهید بزرگوار عنوان کرد.

موسوی با اشاره با چالش‌هایی که شهید مطهری با آنها رو به رو بوده است، چالش‌های عصر کنونی را بیشتر قلمداد کرد و گفت: چالش‌های عصر کنونی ما به کرات بیشتر از چالش‌هایی است که شهید مطهری، شهید بهشتی و سایر شهدای آن زمان با آن مواجه بوده‌اند.

وی بیان کرد: امروز اسلام ما با تمام ابعاد و زوایا و همه عناصر سیاسی، فرهنگی و هنری خود در مواجه با غرب قرار دارد.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: یکی از راه‌های مواجهه با این چالش‌ها و تهدیدات دشمن استفاده بیش از پیش از متفکران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و دینی است.

وی تعریفی از معلم ارائه کرد و افزود: معلم تنها کسی است که می‌تواند معلومات را به خود و بعد از آن به نسل حاضر و آینده منتقل کند و باید بعد شناخت و تعقل فراگیر را در خود ایجاد کند و آن را به عنوان امانت به نسل‌های بعد برساند.

موسوی در سخنان خود به توطئه‌های دشمان در ضربه زدن به پیکر جامعه اشاره کرد و گفت: موتور محرکه هر جامعه شناخت و باورها جامعه و گرایش‌های آن است و دشمنان سعی دارند این دو مولفه را جابه جا کنند.

امام جمعه خرمشهر در پایان تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند اعتقادات و باورهایی که ائمه و علما نسل به نسل به ما منتقل کرده‌اند را تضعیف کرده و گرایش‌های ما خصوصا گرایش‌های نسل جوان ما که این باورها در نهاد آنها مستحکم نشده است را به سمت فرهنگ منحط خود سوق دهند.