امام جمعه سردشت زیدون: شهید مطهری قول و فعلش یکی بود

خورنا: حجت‌الاسلام سیدابراهیم قائمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سردشت زیدون اظهار کرد: تقوا و فضیلت معنوی شهید مطهری او را به چنین جایگاهی رساند و زندگی سرشار از معنویت وی نام او را به درجات عالی رساند.

وی تصریح کرد: در مسائل علمی و معنوی شهید مطهری هر سختی را به جان خرید تا به درجات عالیه برسد.

امام جمعه زیدون افزود: شهید مطهری وقتی حرفی می‌زد اول خودش عمل می‌کرد و سخنش با عملش یکی بود.

وی با بیان اینکه مطهری کلامش تأثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهید به جایی برسید و بتوانید مؤثر واقع شوید قول و فعل اعمال و رفتارتان باید یکی باشد و هر چه به زبان می‌آورید را اول خود عمل کنید.

قائمی یادآور شد: شهید مطهری وقتی احساس کرد در حوزه و دانشگاه تفکرات غیردینی و اسلامی وارد شده است احساس خطر کرد و خود مستقیماً وارد عمل شد.

وی با تأکید بر اینکه مطهری کارهای اساسی در حوزه و دانشگاه کرد، افزود: وظیفه و رسالت معلمی از جایگاه بالایی برخوردار بوده و بسیار سنگین است.

امام جمعه سردشت زیدون ادامه داد: غرب در فکر آن است که باورهای دینی و اسلامی ما را ضعیف کند و فرهنگی غربی را وارد جامعه کند لذا لازم است معلمان ما با بسترسازی مناسب این توطئه را خنثی کنند.

وی با توجه به فرا رسیدن فصل امتحانات افزود: اولیای دانش‌آموزان باید بستر مناسبی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان مهیا کنند تا بتواند به دور از فضاهایی که موجب سلب آرامش می‌شود به درس و تعلیم مشغول باشند.

امام جمعه سردشت زیدون در ادامه به ماه رجب اشاره کرد و ادامه داد: ماه رجب ماه سرازیر شدن رحمت الهی، استغفار و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است.

قائمی گفت: ماه رجب ماه خودسازی و رحمت الهی است و باید از این فرصت بهترین استفاده را بکنیم.