برگزاری مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

خورنا: مراسم تجلیل از مقام معلم به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد.

ظهر امروز مراسم تقدیر از اعضای هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و بزرگداشت مقام معلم در این دانشگاه برگزار شد.

در آغاز این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ضمن بزرگداشت ۱۲ اردیبهشت‌ماه و روز معلم، به جایگاه رفیع معلمی پرداخت و گفت: معلمی مهری است که از ازل با گل آدمی سرشته شده است تا مردم از ظلمات جهل به نور دانایی رهنمون شوند.

محمدرضا عصاری با اشاره به اینکه معلمی شغل نیست عشق است، تصریح کرد: در شأن و جایگاه معلمی همین بس که به کلام خداوند رجوع کنیم که بعد از خلقت انسان، خداوند معلمی را به عنوان پدیده شگفت دوم معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه برای به کمال رسیدن انسان دو بال علم و ایمان لازم است، ادامه داد: معلم با داشتن صفات حسنه‌ای چون توکل به خدا، اخلاص، پشتکار، تواضع، روحیه ایثار، گذشت و … می‌تواند جاده کمال برای حرکت شاگردان خود باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در پایان با اشاره به دستور تشکیل شورای دانشگاه و تصویب ایجاد صندوق رفاه اعضای هیئت علمی و کارکنان در جلسه کمیسیون دائمی دانشگاه گفت: هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود دانشگاه براساس خرد جمعی است.