کلنگ ساخت ۲ کتابخانه عمومی در شهرستان گتوند به زمین زده شد

خورنا: کلنگ ساخت دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان گتوند با حضور مسئولان شهری و استانی به زمین زده شد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان خوزستان عصر امروز در آیین کلنگ زنی دو کتابخانه عمومی در گتوند که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و استان برگزار شد اظهار کرد: ساخت دو باب کتابخانه عمومی در شهرهای سماله و جنت مکان از توابع شهرستان گتوند به زمین زده شد که با استقبال خوب مسئولان و عموم مردم این شهرها روبه‌رو شده‌ایم.

لفته منصوری افزود: کتابخانه عمومی در شهر سماله با زیربنای ۲۹۳ متر در زمینی به مساحت ۶۱۳ مترمربع و با اعتبار مصوب ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ساخته خواهد شد.

وی عنوان کرد: در تخصیص اولیه و برای آغاز به ساخت ۶۱۳ میلیون ریال از اعتبارات استانی برای این کتابخانه تخصیص داده شد و در تخصیص‌های بعدی نیز باقی اعتبار مصوب تخصیص داده می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: همچنین کتابخانه عمومی در شهر جنت مکان با زیربنای ۲۹۳ در زمینی به مساحت ۶۵۰ مترمربع و با اعتبار مصوب ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ساخته خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در تخصیص اولیه و برای آغاز به ساخت ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی برای این کتابخانه تخصیص داده شد و در تخصیص‌های بعدی نیز باقی اعتبار مصوب تخصیص داده می‌شود.

منصوری افزود: خوشبختانه از ابتدای سال جاری ساخت کتابخانه‌های عمومی در استان توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان آغاز شده است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز داشت: کتاب و کتابخوانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و از این راه رشد علمی جوانان و جامعه را بالا برده و احداث کتابخانه‌ها گام موثری در راستای تحقق بخشیدن به این امر مهم است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان گرد: ما باید فضاهای فرهنگی را در سطح استان به‌ویژه در مناطق محروم توسعه دهیم تا عموم مردم استان از این کتابخانه‌ها و فضاهای فرهنگی استفاده کنند.

این مسئول گفت: افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی و ساخت کتابخانه در مناطق محروم بر اساس استراتژی کتابخانه “جامعه محور”، کتابخانه “نیاز محور” و کتابخانه “محلی” در گستره جغرافیای استان خوزستان به عنوان گام مهمی در جهت ترویج عدالت فرهنگی در حال انجام است.

منصوری در پایان متذکر شد: کتابخانه عمومی فی نفسه یک سرمایه فرهنگی است و با آغاز به کار هر کتابخانه در هر نقطه استان شاهد شکل گیری سرمایه اجتماعی در محیط پیرامون کتابخانه هستیم.