فرماندار آبادان: هدف دولت توسعه و آبادانی شهرها و روستاها است

خورنا: سرپرست فرمانداری ویژه آبادان نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم را یادآور شد و گفت: توسعه و آبادانی شهرها و روستاها از اهداف اصلی دولت است.

ˈعزیزاله شهبازی ˈ چهارشنبه در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی آبادان، اروندکنار و چوئبده در سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا مظهر اتحاد، همدلی و تفکر جمعی در راستای حل مشکلات مردم هستند.

وی با اشاره به حمایت قاطع دولت تدبیر و امید از شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: با حمایت از شوراها باری از دوش دستگاه های دولتی برداشته می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان رسالت شوراهای اسلامی را سنگین خواند و افزود: شوراهای اسلامی مظهر پاکی، وفاق، همدلی و سلامت هستند.

وی سال ۹۳ را سال پیشرفت آبادان دانست و گفت: اعتبارات ویژه ای در خصوص ترمیم بافت فرسوده اختصاص یافته که می توان با جذب آنها چهره این شهر را دگرگون کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبادان اضافه کرد: شوراها با رای مستقیم مردم روی کار آمده و بهترین وسیله برای نظارت در جامعه براساس اختیارات قانونی خود هستند.

وی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد دیگری از مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

رییس شورای اسلامی شهرستان آبادان نیز در این نشست اظهار داشت: شوراهای اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و بر مبنای نظارت مردم برکارها شکل گرفته اند.

ˈ سید فیاض موسوی ˈ افزود: شوراهای اسلامی بازوی مهمی برای مسوولان بشمار می روند و می توانند در عمران و آبادی شهر و روستا به دولت کمک کنند.

وی اشتغال و کشاورزی را دغدغه های اصلی مردم بویژه جوانان آبادان عنوان کرد و گفت: وضعیت آب آشامیدنی و کشاورزی در آبادان مناسب نیست.

رییس شورای اسلامی شهرستان آبادان افزود: احیای کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی و نخیلات می تواند آمار بیکاری را در آبادان کاهش دهد.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان نیز از تدوین برنامه پنج ساله توسط شهرداری آبادان خبر داد و گفت: این برنامه با رویکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه شهر آبادان پیش بینی و در حال بررسی است.

ˈ فرشید بهشتی ˈ افزود: شورای اسلامی شهر آبادان در دوره جدید با فعال سازی کمیسیون های تخصصی در تصویب لایحه ها به صورت کارشناسی عمل می کند.

وی اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری آبادان در سال گذشته را بسیار اندک خواند و اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته جوابگوی پروژه های عمرانی نیست.

وی با رد هرگونه سیاست زدگی و وابستگی جناحی اعضای شورای اسلامی شهر آبادان افزود: شورای اسلامی در دوره چهارم سعی دارد با پرهیز از سیاسی کاری به کارهای زیربنایی توجه ویژه کند.

رییس شورای اسلامی شهر اروندکنار نیز با اشاره به مشکل فاضلاب این شهر مرزی گفت: بعد از ۲۳ سال از بازگشت مردم، مشکل فاضلاب این شهر برطرف نشده است.

ˈعبدالرضا پورنصاری ˈ افزود: ۱۶ بیمار دیالیزی در شهر اروندکنار با مشکل تردد به آبادان مواجه هستند.