احداث کتابخانه ی استاندارد در اندیمشک

افتتاح ۳ کتابخانه در اندیمشک توسط نماینده ولی فقیه در اندیمشک

آیین کلنگ زنی حوزه علمیه بقیه الله اندیمشک وافتتاح سه کتابخانه درمحل مصلای جمعه اندیمشک با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان،امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسوولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه دراستان خوزستان در این مراسم حوزه های علمیه را اردوگاه سفیران هدایت وسربازان امام عصر (عج) معرفی کرد وگفت : حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف اسلامی دارند.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری با بیان ویژگی های شاخص حوزه های علمیه به لحاظ فرهنگی و ارزشی و گام های بلندی که در این راستا می توانند بردارند؛ افزود: حوزه های علمیه به سبب برنامه خاص درسی و کارشناسی شده بازده بسیار خوبی داشته اند و طلاب فارغ التحصیل این حوزه ها با دست پر وارد اجتماع شده و به خوبی می توانند پاسخگوی شبهات و مسائل دینی باشند.

در این آیین کلنگ احداث مدرسه سفیران هدایت در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در اندیمشک به زمین زده شد.
کتابخانه های آل یاسین ، الزهرا (س) و امام جعفر صادق (ع) نیز در این مراسم افتتاح شد.
آیت الله موسوی جزایری به همراه امام جمعه اندیمشک و فرماندار این شهرستان از حوزه های علمیه اندیمشک دیدن کردند.
لفته منصوری در این مراسم گفت: در اندیمشک به ازای هر ۱۰۰ نفر ۶۵ جلد کتاب وجود دارد در حالی که در استان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۵۱ جلد کتاب موجود است که نشاندهنده بالاتر بودن سرانه کتاب در این شهرستان نسبت به متوسط استانی است.

وی افزود: همچنین در اندیمشک به تعداد هر ۱۴ هزار و ۸۷۴ نفر یک کتابخانه هست در حالی که این آمار در استان ، به ازای هر ۲۱ هزار و ۳۴۱ نفر بوده و بیانگر آن است که ۶درصد مردم اندیمشک عضو کتابخانه ها هستند در حالی که متوسط عضویت در کتابخانه های استان ۴ و نیم درصد است و این نشان می دهد که اندیمشک، شهری فرهنگی با مردمی فرهیخته است و ما افتخار می کنیم که در استان و در این شهر مرزی این سابقه فرهنگی موجود است.

منصوری در عین حال زیربناهای کتابخانه ها را در اندیمشک ناکافی دانست و گفت: در استان، هر ۱۰۰ نفر دارای ۲ متر و ۲۰ سانتی متر زیربنا هستند و این درحالی است که در اندیمشک به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ متر و ۱۴ سانتی متر زیربنا وجود دارد و این یعنی اینکه زیربناهای کتابخانه ها در اندیمشک از متوسط استانی هم پایین تر است که باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار حوزه علمیه بقیه ا… شاهد راه انداری یک کتابخانه استاندارد در این شهر بزرگ هستیم و این هدیه ای از طرف نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم اندیمشک است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان در پایان گفت: قول اهداء ۱۰ هزار جلد کتاب از طرف این نهاد به کتابخانه های اندیمشک داده شده که بزودی عملی خواهد شد.