قابل توجه مسئولان؛

درد دل پدر ۳ شهید: می گویند خانواده شهید نیستی/ پس آنان که سه هزار میلیارد بردند انقلاب کردند؟

خورنا : چهار آذر رزوی است که عشق و ایثار در کنار مظلومیت خوی گرفت روزی که در تقویم انقلاب اسلامی جاودان شد … در ادامه ی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی رهپویان ۴ ضمن دیدار با خانواده ی محترم شهید خلیلی آذر با پدر ۲ شهید این خانواده ی محترم جناب اقای کاظم خلیلی از پیشکسوتان راه آهن زاگرس اندیمشک به اختصار هم کلام شدیم تا از این پدر رنج کشیده که روزگار موی سپید ارزانی اش داشته درسی به بر بلندای تاریخ به یادگار بنویسیم … خالی از لطف نیست اگر شما هم همراه ما باشید ….

حاج اقا از انقلاب مصاحبه رو شروع کنیم اگر خاطره ای در زهن دارید بفرمایید :

انقلاب و سیر اتفاقات ان به صورت گسترده تا کنون در سطح رسانه های مختلف مطرح شده و اما اگر بخواهم برداشت خویش را از انقلاب مردمی خودمان بگویم باید بر رهسپاری مردم بر مسیر انقلاب و باور مردم به رهبر امام خمینی رحمه الله اشاره کنم و شایسته است نصایح بی بدیل امام راحل در بهشت زهرا را یاد آوری نمایم و اعتبار و علاقه ی مردم به کلام امام راحل را گوش زد کنم به نحوی این نصایح به صورت بارزی در سطح زندگی مردم طنین انداخته بود و ذکر مردم صلوات و آرزوی سلامتی بر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بود. حضور پر شور مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و دفاع مقدس هشت ساله خود گواهی دیگر در این زمینه است .

خوب به نظر شما چرا جامعه ی ما از گذشته ی خویش فاصله گرفته است ؟

روز گار گذشته اگر کسی بیت المال را غارت می کرد تا مدت ها بر سر در شهرها آویزانش می کردند تا درس عبرتی برای همگان باشد … نمیدانم اگر مثل امروز در گذشته ها موبایل بود چند فیلم در این رابطه دست به دست می گشت … اما امروز به می گویند نگویید کسی انقلاب کرده است … سوال بنده اینجاست که اگر ما مردم انقلاب نکردیم پس آنهایی که سه هزار میلیارد برده اند انقلاب کرده اند ؟ مطمئن باشید بنده با این سن و سال بالا هنوز هم مثل قدیم رهسپار انقلاب و ولایتم و تا آخرین توان چیزی در این مسیر کم نخواهم گذاشت چرا که به شهدای شهر و کشورم و مسیر و اهدافشان و ارزششان ایمان دارم بر دفاع از حقانیت بر پیگیری حق مظلوم باور دارم اما گلایه دارم که چرا اینقدر در جامعه اینقدر تبعیض را فزونی داده ایم ؟ بنده دل آزرده شده ام … از برخی از تبعیض ها و نابرابری ها … دل وارث سه شهید رنجیده شده است …

ما که همیشه خودمان را مدیون شهدا دانسته ایم حال چه شده که دل یک پدر مهربان رنجیده ؟

فکر کنم بالاترین دارایی هر فرد خانواده ی اوست بنده خانواده ام را فدای انقلاب کرده ام پشیمان نیستم چرا که بنده با خدا و در مسیر اسلام و شهر و میهنم فرزندانم را اهدا کردم اما متاسفانه برخی به ما می گویند شما خانواده ی شهید نیستید … نمونه ی کوچک آن این است که ریاست سابق راه آهن زاگرس مانع از استخدام تنها پسرم شده آن هم در نهادی که سی سال از زندگی خویس را در جهت اعتلای نام راه آهن کشور قربانی کرده ام تا خط به خط قطار در سرزمینم جاری شود و سوت قطار امید به آینده را به مردم کشور هدیه دهم تا شاید خدای بزرگ مرتبه در این چنین روزهایی تنهایم نگذارد … و هنوز هم پیگیری های بنده نتیجه نداده است … مگر میشود کسی مدعی خدمت رسانی باشد اما تاکید موکد رهبر عظیم الشان انقلاب شکوهمند اسلامی و بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را در باب خدمت رسانی و تکریم خانواده ی شهدا را از یاد برده باشد ؟ مگر میشود متن صریح قانون را در اولویت بخشی به استخدام خانواده ی شهدا را از یاد برد ؟

شما پیگیر این موضع بوده اید ؟

بله نزدیک به یکسال پیش مدیر کل سابق راه اهن کشور به مدیر وقت راه آهن زاگرس دستور استخدام فرزند بنده را صادر می کندحتی آقای سید علایی معاون راهبردی وقت ریاست محترم جمهوری با ذکر این که این پدر عزیز شناسنامه ی انقلاب ما هستند و تاکید موکد ایشان بر حل مشکل بنده دستور استخدام فرزند بنده را ارایه می دهد و حتی درخواست اقای فولادی مبنی بر استخدام فرزند بنده هنوز مسکوت باقی مانده و بعد از یکسال هنوز راه اهن زاگرس از استخدام فرزند بنده طفره رفته است اما زنان مسن را شاغل کرده است بنده مایل به طرح این مباحث نیستم چرا که صحبت از مسایل با منش و روش اخلاقی بنده موافق نبوده و نخواهد بود اما برای فرزند بنده جایی برای اشتغال نیست …. دستور استخدام فرزند بنده هم چنان مبهم و مسکوت به حال خود مانده است .

در خاتمه اگر حرفی هست بفرمایید

تنها تقاضای بنده این است که امیدورام نگرش مثبت ادراه ی کل راه آهن کشور و راه آهن زاگرس و دیگر نهادهای ذی صلاح سبب خروج ما از این وضعیت مبهم و مسکوت گردد و ما را از این مسیر ناصواب خارج کنند و با همکاری مناسب و اصلاح روش کنونی به در دل های ما گوش دهند و مشکل ما رو به نحو شایسته حل و فصل کنند تا اندکی از رنجش ما کاسته شود برگی دیگر از خدمت رسانی به عضو کوچکی از خانواده معظم شهدا نمایان شود و در پایان با تشکر از حسن نظر شما از صمیم ظهور حضرت ولی عصر و شادی روح تمام شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هشت ساله را از خدای متعال درخواست میکنم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • قنواتی گزینه های روی میز ما خون شهدای ماست . متاسفانه در ادارات دولتی میبینیم که خانمهایی با وضع ظاهری جلف و سبک استخدام میشوند در صورتی که خانواده شهیدان ،بسیجیان تحصیل کرده بیکار میباشند . واقعا متاسفم به حال ریاست ادارات که فقط برای کیف دل خودشان دست به استخدام های ناشایست میزنند . خجالت خجالت .