عدم ایجاد مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان به‌علت کمبود فضا

خورنا: رییس پردیس رسول اکرم(ص) دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به مشکلات کمبود فضا و امکانات در این دانشگاه، گفت: برنامه‌ای برای راه‌اندازی مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری نداریم.

 یداله اقدامی اظهار کرد: قرار است هشت رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد در سطح دانشگاه‌های فرهنگیان کشور راه‌اندازی شود ولی در خوزستان به دلیل کمبود امکانات و فضای فیزیکی، برنامه‌ای برای این کار نداریم.

 وی افزود: تا زمانی که برای دانشجویان امکانات کافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم دانشجوی کارشناسی‌ارشد پذیرش کنیم؛ در حال حاضر از نظر امکانات و فضای فیزیکی دچار مشکل هستیم و متأسفانه اراده و همکاری لازم برای کمک به این دانشگاه در جهت رفع این مشکلات، در استان وجود ندارد.

 رییس پردیس رسول اکرم(ص) دانشگاه فرهنگیان خوزستان با تأکید بر این‌که ابتدا باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، ادامه‌داد: فضاهایی که دانشگاه استفاده می‌کند، مستعمل و فرسوده است. از مسؤولان اداره‌کل آموزش‌وپرورش و استانداری درخواست کردیم که امکانات دانشگاه را ببینند و برای کمک به آن فکری کنند.

 اقدامی تصریح کرد: رئیس دانشگاه فرهنگیان قول داده که اگر استانداری یا آموزش‌وپرورش، زمین مناسبی در اختیار دانشگاه قرار دهند، در سال ۹۴ ساخت پردیس خواهران و برادران را در برنامه خود قرار دهد.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضع موجود نه تنها پیشنهادی برای راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی‌ارشد نداریم بلکه برنامه‌ای برای افزایش پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی نیز نخواهیم داشت.