رونمایی از نقشه راه مدیریت دارایی‌های فیزیکی پتروشیمی بندرامام

خورنا: در مراسمی از نقشه راه مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام رونمایی شد.

صبح امروز در مراسمی از نقشه راه مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت پتروشیمی بندر امام رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام در این آیین اظهار داشت: بر اساس آمارهای سال گذشته پتروشیمی بندر امام در زمینه تولید توانست ۶۷ درصد ظرفیت تجهیزات را به کار گیرد و ۳۳ درصد ظرفیت باقی مانده بدلیل وسعت مجتمع و عدم تشخیص صحیح این توانایی‌ها بدون استفاده باقی ماند.

رضا امیری خاطرنشان کرد: در همین راستا لازم است ۱۴۰ هزار دستگاه و تجهیزات حساسی که در واحدهای پتروشیمی بندرامام استفاده می‌شوند با مدیریت صحیح در جهت افزایش تولید به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه سیستم مدیریت دارایی‌های فیزیکی به عنوان پایلوت صنعت نفت برای نخستین بار در پتروشیمی بندر امام در حال انجام است، ادامه داد: بحث تغییر تفکر در سازمانی به بزرگی شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام با این حجم نیروی شاغل مسئله‌ای بسیار حساس و یک فرآیند طولانی است و تنها با درک درست مسائل و مشکلات موجود می‌توان فرصت‌های بهبود را ارزیابی و برنامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی را در راستای پیشبرد اهداف اجرا کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با تأکید بر فرهنگ‌سازی و ایجاد تعهد در کارکنان به عنوان عوامل موفقیت برنامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی، افزود: در هر سازمانی که فرهنگ بکارگیری اینگونه سیستم‌ها بیشتر نهادینه شده باشد شاهد دستاوردهای بسیار مهم و پیشرفت آن سازمان‌ها در همه جوانب بوده‌ایم.

امیری متذکر شد: به همین دلیل این برنامه یکی از نیازهای اساسی پتروشیمی بندر امام در این مقطع است و امیدوارم در این فرآیند با تفکر سیستمی و فعالیت استراتژیک بتوانیم ضعف‌ها را برطرف کرده و در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود قدم برداریم.

مدیریت دارایی‌های فیزیکی سعی دارد با هدف بکارگیری استراتژی‌های کلان، روش‌های مدیریت منابع انسانی، مدیریت خرید تجهیزات، بهره‌برداری، نگهداشت، تأمین قطعه، اندازه‌گیری عملکرد، ریسک و … حداکثر ارزش ممکن را در بلند مدت از دارایی‌های سازمان بدست آورد.