افتتاح فاز نخست کارخانه سیمان اندیمشک

خورنا: نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: فاز نخست کارخانه سیمان یک میلیون تنی اندیمشک به بهره‌برداری می‌رسد.

سید عیسی دارایی از افتتاح فاز نخست کارخانه سیمان در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و جلسات متعدد با مسئولان کارخانه مقرر شد که فاز نخست این کارخانه در هفتم اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح و وارد مدار تولید شود.

وی افزود: برابر قول‌هایی که مسئولان کارخانه داده‌اند در کمتر از یک سال و با رسیدن فاز اول به حداکثر تولید سیمان فازهای بعد این کارخانه نیز وارد خط تولید خواهند شد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افتتاح این کارخانه یکی از خواسته‌ها و آرزوهای مردم این شهرستان در چند سال گذشته بوده است، تصریح کرد: افتتاح این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مردم و پروژه‌های عمرانی و صنعتی منطقه و استان به سیمان تاثیر بسزایی در کاهش آمار بیکاری و اشتغال جوانان این شهرستان دارد.

این کارخانه با پیش‌بینی ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان در سال و با اعتبار پیش‌بینی شده، یک هزار میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع در شمالی‌ترین نقطه بخش الوار گرمسیری این شهرستان در حال احداث است که با راه‌اندازی آن برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.