رشد ۱۱ درصدی تولید محصولات در پتروشیمی شهید تندگویان

خورنا: مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: سال گذشته کارشناسان و متخصصان پتروشیمی شهید تندگویان موفق به تولید بیش از یک میلیون تن انواع محصول شدند.

محمدقلی یونسی اظهار کرد: سال گذشته کارخانه پلی‌اتیلن ترفتالات (PET1) با ثبت رکورد بی‌نظیر ۳۸۶ هزار تن موفق شد ۱۰۵ درصد برنامه تولید مصوب را محقق کند.

وی افزود: کارخانه اسید ترفتالیک (PTA1) نیز با تولید ۲۶۵ هزار تن محصول رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان خاطرنشان کرد: این شرکت علاوه بر این که تنها تولید کننده اسید ترفتالیک خالص PTA و بزرگترین تولید کننده پلی‌اتیلن PET در کشور است، محصولات استراتژیک و مهم دیگر از جمله الیاف استیپل و نخ‌های فیلامنتی POY را نیز تولید کرده و توانایی تولید گونه‌های متنوع پلی‌اتیلن ترفتالات از جمله گرید الیاف فوق براق، گرید آنتی‌باکتریال، گونه PET مخصوص نخ با استحکام بالا و … را بر اساس نیاز و تقاضای بازار دارد.

یونسی اذعان داشت: تولیدات این مجتمع در صنایع نساجی، صنایع بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، بهداشتی، تولید انواع بطری‌های نوشابه و … کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: از زحمات تمامی همکاران در بخش‌های مختلف شرکت تقدیر و تشکر کرده و امیدوارم با تلاش و همت این عزیزان شاهد رشد روزافزون تولید در این مجتمع باشیم.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در ضلع شمال غربی خلیج فارس و در سایت چهار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر و در زمینی به وسعت ۳۴ هکتار قرار دارد.