ساختمان ۶۶ درصد از بیمارستان‌های خوزستان ایمن نیستند

خورنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ساختمان ۶۶ درصد از بیمارستان‌های خوزستان از شرایط ایمنی مناسبی برخوردار نیستند و باید ایمن‌سازی در آن‌ها هرچه سریع‌تر انجام شود.

هاشم بالدی در آیین افتتاح دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان کارون که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: خوزستان دارای وضعیت خاص جغرافیایی است و در مسیر گسل‌های زلزله قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۳۲ حادثه طبیعی و غیرطبیعی پیش‌بینی نشده در جهان، ۲۲ نوع در خوزستان رخ می‌دهد تصریح کرد: در حال حاضر روزانه زلزله‌های متعددی در خوزستان رخ می‌دهد اما به دلیل پایین بودن میزان شدت آن، ساکنان این استان آن را کمتر احساس می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: وجود این همه بلایای طبیعی، نقش و اهمیت نظام مهندسی را به ما یادآور می‌شود تا با طراحی و ساخت یک مسکن خوب، شرایط ایمن و مناسبی برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد استحکام و اطمینان به اجرا و نظارت در ساخت و ساز برمی‌گردد که این مهم جایگاه ویژه مهندسان ناظر و نظام مهندسی را به مردم یادآور می‌شود.

بالدی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های صورت گرفته سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در زمینه اطلاع رسانی عمومی اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب‌های تخصصی در زمینه مقررات ملی ساختمان می‌تواند گام‌های مثبتی در این زمینه محسوب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ساختمان ۶۶ درصد از بیمارستان‌های خوزستان از شرایط ایمنی مناسبی برخوردار نیستند و باید ایمن‌سازی در آن‌ها هرچه سریع‌تر انجام شود.