مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان:

نتایج آمارگیری نیروی کار خوزستان در سال ۹۲ اعلام شد

خورنا: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: براساس نتایج آمارگیری نیروی کار در سال ۱۳۹۲ تعداد شاغلان و بیکاران جویای کار ۱۵ ساله و بیشتر خوزستان نسبت به سال‌ قبل، به ترتیب ۶.۹ درصد و ۱۰ درصد افزایش و خالص اشتغال ایجاد شده مثبت بوده است. افزایش همزمان تعداد شاغلان و بیکاران جویای‌کار به‌دلیل  افزایش نرخ مشارکت اقتصادی است.

سیدلطف‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- اظهارکرد: سال‌گذشته نرخ مشارکت اقتصادی مردان و زنان ۱۵ساله در استان به ترتیب ۶۸.۳ و ۱۱.۳ درصد و در کشور به ترتیب ۶۹ درصد و ۱۳.۴ درصد بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی مردان و زنان ۱۵ساله در استان خوزستان در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال قبل به ترتیب ۳.۷ درصد و ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیشتر استان و کشور به ترتیب ۱۳.۱ درصد و ۱۰.۵ درصد و نرخ بیکاری مردان و زنان در استان به ترتیب ۱۰.۳ و ۲۹.۵ درصد بوده است. نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیشتر استان در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال قبل ۰.۳ درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری مردان و زنان جوان (۲۴-۱۵ساله) به ترتیب ۲۲.۷ درصد و ۵۶.۱ درصد بوده است.

هاشمی تصریح‌کرد: نسبت اشتغال در جمعیت ۱۵ساله و بیشتر در کشور در این مدت ۳۶.۸ و در استان ۳۴.۳ (رتبه ۲۷ بین استان‌های کشور) بوده است. یعنی از هر ۱۰۰ نفر جمعیت ده ساله و بیشتر در کشور ۳۶.۸ شاغل و در استان ۳۴.۳ نفر شاغل بوده‌اند. در سال ‌۱۳۹۱ نسبت اشتغال در خوزستان ۳۲.۸ (رتبه ۲۶ بین استان‌های کشور) بوده است.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: تمام افراد ۱۵ ساله و بیشتر که در طول هفته مرجع، طبق تعریف کار، حداقل یک ساعت کار کرده یا بنا به دلایلی به طور موقت کار را ترک کرده باشند، افرادی که بدون دریافت مزد برای یکی از اعضای خانوار خود که با وی نسبت خویشاوندی دارند کار می‌کنند (کارکنان فامیلی بدون مزد)، کارآموزانی که فعالیتی در ارتباط با فعالیت محل کارآموزی انجام می‌دهند؛ یعنی به‌طور مستقیم در تولید کالا و خدمات سهیم هستند، اعم از این‌که مزد و حقوق دریافت کنند یا دریافت نکنند و تمام افراد در حال انجام خدمت وظیفه شاغل محسوب می‌شوند.