آغاز فاز سوم پروژه مطالعه و اجرای ممیزی جامع انرژی در مناطق نفت خیز جنوب

خورنا: معاون مدیر تولید( بهینه سازی مصرف انرژی) شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: فاز سوم پروژه مطالعه و اجرای ممیزی جامع انرژی در این شرکت عملیاتی شد.

حسین رجبعلی پور اظهار کرد: این مرحله از پروژه مطالعه و اجرای ممیزی جامع انرژی در ساختمان‌های اداری، رفاهی و مسکونی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از سوی این معاونت اجرا گردیده است.

رجبعلی پور افزود: در این پروژه بیش از   ۹۶ هزار مترمربع ممیزی انرژی صورت خواهد گرفت که شامل ساختمان‌های اداری، مسکونی، فرهنگی- ورزشی و مراکز آموزشی و محوطه های مربوطه می‌باشد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات، اندازه‌گیری، تعیین چگونگی مصرف انرژی وضعیت موجود، تعیین میزان شدت مصرف انرژی، مقایسه میزان مصرف با شرایط بهینه و الزامات تعیین شده در استانداردها، شناخت تلفات انرژی، ارایه راهکارهای فنی و مهندسی همراه با برآورد هزینه‌ها و توجیه اقتصادی و اجرا و پیاده‌سازی برخی از راهکارهای الزامی به شکل نمونه از فرآیندهای این پروژه می‌باشد.

رجبعلی پور خاطر نشان کرد: این پروژه با توجه به سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف (ابلاغی مقام معظم رهبری) و در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی در راستای کاهش میزان شدت مصرف انرژی اجرایی شده است.

اجرای پروژه دوجداره سازی پنجره های منازل سازمانی شهرک ‌نفت

معاون مدیر تولید( بهینه سازی مصرف انرژی) شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین از اجرای پروژه بهسازی و تعویض پنجره‌های موجود با پنجره‌های دوجداره در منازل سازمانی نوع بی شهرک ‌نفت اهواز خبر داد.

وی توضیح داد: پس از انجام مطالعه و ممیزی صورت گرفته و مطابق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان مشخص شد پنجره‌های موجود در منازل سازمانی از نظر بهینه‌سازی موجب هدر رفت و اتلاف شدید انرژی می‌باشند که به منظور جلوگیری از این هدر رفت پروژه تعویض پنجره‌های موجود با پنجره‌های دوجداره UPVC تعریف و عملیاتی گردید. و فازهای بعدی این پروژه قبل از پایان امسال درکلیه منازل سازمانی اهواز اجرایی شود.

رجبعلی پور گفت: تعویض پنجره‌های موجود با پنجره‌های دوجداره UPVC مصرف انرژی را تا حدود ۴۰ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به پنجره‌های موجود خواهد داشت.