صدا و سیمای آبادان در ایجاد نشاط بین مردم تلاش کند

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: صدا و سیمای آبادان در ایجاد نشاط بین مردم هر چه بیشتر تلاش کند.

سید جواد ادریس‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر از افکار نوین این شورا گفت و اظهار کرد: همه اعضای شورای شهر خرمشهر به دنبال جذب ایده‌های نو هستند.

وی اضافه کرد: تقسیم وظایف شهردار با تقسیم شهرداری به دو منطقه، فعال کردن شورایاری و تشکیل اتاق فکر با بهره‌گیری از علم و تخصص نامزدهای انتخاباتی که قادر به کسب حد نصاب رأی در گزینش شورای شهر نشدند از جمله حرکت‌های نوین صورت گرفته در این شوراست.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر با اشاره به  اقدامات مهم و کارهای انجام شده در شش ماهه نخست آغاز کار این شورا در سال ۹۲ ادامه داد: از مهمترین کارهای انجام شده از ابتدای کار می‌توان نظارت بر کار شهردار و عملکرد پرسنل شهرداری، فعال‌سازی کمیسیون‌های حقوقی فرهنگی عمرانی، تعامل و ارتباط با مسئولان، دعوت از مسئولان شهر جهت حل مشکلات شهر و مردم، رسیدگی به لوایح انباشته شده قبلی و تصویب ۲۰۰ لایحه جدید که شامل حل مشکلات مردم به صورت فردی و پروژه‌های جدید شهرداری است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بر بحث اقتصاد و فرهنگ، اقدامات کمک کننده در رشد اقتصادی شهر را نام برد و عنوان کرد: جذب بودجه دو برابر نسبت به سنوات قبل، برنامه‌ریزی برای اختصاص سرمایه و بودجه در محل صحیح و اصولی، تصویب کاهش میزان عوارضی سالانه از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد که سبب منتفع شدن سرمایه‌گذاران و شهروندان است از جمله اقدامات کمک کننده به اقتصاد شهر و شهروندان به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر خاطرنشان کرد: ما در این شش ماه با برگزاری حدود ۳۰ جلسه و تصویب ۲۰۰ مصوبه به رفع برخی مشکلات مهم پرداختیم و مشکل بیمه کارکنان را با کمک شهرداری به طور کامل حل کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین توانستیم با در نظر گرفتن بودجه برای تعمیرات ماشین‌های خراب، برخی ماشین‌آلات مانند لودر و گلیدر و کمپرسی را به شهرداری تحویل دهیم که همین امر به عمران و سازندگی شهر کمک شایانی می‌کند.

ادریس‌پور به اقدامات عمرانی صورت گرفته در این شش ماه هم اشاره کرد و اذعان داشت: در بحث عمران توانستیم با احداث دو راستگرد در دو انتهای پل آزادی این شهر از بار ترافیکی در هنگام تصادف بکاهیم و به احیای ساختمان شهرداری و شورای شهر نیز پرداختیم.

وی همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی و بالا بردن فرهنگ شهروندی تاکید کرد و افزود: خرمشهر نجف ثانی است و اگر بر این نکته اعتقاد داریم مراقبت از پاکیزگی آن بر ما نوعی تکلیف است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر تصریح کرد: درصددیم سرعت‌گیرها را به خاطر مشکلات ایجاد کننده و خسارت‌هایی که برای همشهریان ما به بار می‌آورد حذف کنیم.

وی ابراز داشت: لزوم رعایت اصول رانندگی و فرهنگ‌سازی در زمینه رانندگی صحیح و اصولی تنها راه کاهش آمار اتفاقات و تصادفات پس از حذف سرعت گیر است.

ادریس‌پور همچنین، صدا و سیمای مرکز آبادان را هم مخاطب قرار داد و گفت: انتظار ما از رسانه به‌ویژه رسانه منطقه‌ای ایجاد نشاط در مردم است لذا خواهشمندیم در انتخاب برنامه‌ها، برنامه‌های شادتری را گزینش کنند و دومین خواسته این است که رسانه مرکز آبادان به صورت ملی و بین‌المللی شود تا همگان بتوانند به مشاهده جاذبه‌های توریستی شهرستان بپردازند.