فرماندار شادگان: بیکاری مهم‌ترین دلیل جرایم در شادگان است

خورنا: فرماندار شادگان گفت: بیکاری، مهم‌ترین دلیل ارتکاب جرایم در شادگان است.

عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: ارتکاب جرایم توسط جوانان به دلایل مختلفی روی می‌دهد که باعث می‌شود جوانان که نیروی کار هستند به سمت ارتکاب جرم پیش روند.

به گفته وی، بیکاری می‌تواند به دلیل نبود شغل کافی، نداشتن مهارت لازم، نداشتن تحصیلات کافی، به کارگیری تکنولوژی به جای نیروی انسانی و یا حتی سنتی فرد در انجام کار باشد که تمام این‌ها اگر در کنار فقر مالی و فرهنگی، ضعف تربیت خانوادگی، معاشرت با افراد ناباب و داشتن پیش زمینه برای ارتکاب جرم قرار بگیرد انگیزه‌ای برای قانون شکنی افراد خواهد بود.

فرماندار شادگان ادامه داد: با قرار گرفتن این موارد در کنار یکدیگر می‌توان گفت که تأثیرات منفی آن تنها در بزرگسالان نخواهد بود، بلکه تمام سنین در معرض خطر ارتکاب جرم قرار می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه شرایط خانوادگی و معیشت و منطقه آلوده نیز در وقوع جرم مؤثر است، عنوان کرد: شرایط خانوادگی و سابقه وقوع جرم توسط افراد خانواده جوان را به ارتکاب جرم سوق می‌دهد، ضمن اینکه معیشت خانواده و فرد می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سنواتی تصریح کرد: دستگاه‌های قضایی با تمام توان به مقابله با جرائم می‌پردازد و این افراد باید بدانند در صورت ارتکاب جرم قانون با آنها برخورد قاطع می‌کند.

وی در پایان به موضوع امنیت پرداخت و یادآور شد: امنیت به عنوان بستر رشد و توسعه در جامعه نام برد و بدون امنیت به طور قاطع سایر بخش‌های جامعه، رشد، و توسعه نخواهند داشت.