انتقاد ها از عزل و نصب یک شهردار

انتقاد اعضای شورای شهر از عملکرد چند ماهه شهردار اندیمشک

خورنا : جلسه ی هفته ی جاری شوراری شهر اندیمشک حواشی کوتاهی به دنبال داشت و برخی از اعضای شورا با طرح نکاتی خواستار برون رفت از وضعیت کنونی خدمت رسانی و ارتقا این امر شدند .

به گزارش خورنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صدیقه میری از اعضای شورای شهر اندیمشک مصطفی اسکندری از اعضای شورای شهر شهرستان اندیمشک در این جلسه با انتقاد شدید ازشهردار اندیمشک ، عزل ونصبها در شهرداری اندیمشک را غیر قابل توجیه خواند.

اسکندری با اشاره به بعد نظارتی شورا در شهرداری گفت نظارت شورا در شهرداری استصوابی است و اگرچه شورا حق مداخله درعزل و نصبها را ندارد اما نمیتوان بعد نظارتی آن را نادیده گرفت.

ایشان در ادامه با اشاره تذکرات شورا در عدم انتصاب برخی افراد که سوابقی در شهرداری دارند گفت چرا در مورد آنها نه تنها به فریاد و هشدارهای شورا توجهی نشد بلکه مسئولیتهای دیگری نیز واگذار شد؟

اسکندری با نورچشمی خواندن این گونه افراد در شهرداری اندیمشک گفت حق نظارتی شورا این میان نادیده گرفته شده است و افزود اگر قرار باشد شهرداران هر نیرویی که دوست دارند بدون توجه به سوابق آن بکار گیرند و شورا نیز مداخله نکند،بعد نظارت شورا بی معنی خواهد بود.

اسکندری همچنین گفت نیروهای خوب شهرداری در حال منزوی شدن هستند و ان را زنگ خطری برای شهرداری دانست.

هم چنین صدیقه میری از دیگر اعضای شورای شهر اندیمشک با اشاره به لزوم دقت در بحثهای شورا گفت باید مراقب تلف شدن زمان شورا با بحثهای بی پایه بود چرا که به ازای ساعتهای جلسه شورا از بیت المال هزینه می شود و لازم است به جای پرداختن به مسائل جزئی به مشکلات شهر پرداخت.

ایشان با اشاره به مصوبات جلسه گذشته گفت درآن جلسه دو مصوبه که ارزش چندانی برای شهرداری نداشت حاصل شد این در حالی است که بابت پرداخت حق الزحمه اعضا در این جلسه هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می شود.

ایشان با اشاره به مسائلی که در جلسه گذشته پیش آمده بود ازبرخی اعضا خواست مسائل شخصی و سوءتفاهمات را بین خود حل کنند و دامنه آن را به شورا نکشند تا خدایی نکرده زمان شورا به جای حل مسائل مردم به مکانی برای درگیری شخصی مبدل نشود.

میری در ادامه به انتقاد از عملکرد شهردار پرداخت و گفت با وجود گذشت حدود پنج ماه از شروع به کار آقای شریفی مقدم برنامه خاصی از طرف ایشان ارائه نشده است.

میری ادامه داد لوایحی که از شهرداری به شورای شهر تحویل داده میشود تا حدود زیادی نشانگر وزن برنامه های شهردار است.

میری با بیان اینکه این لوایح معمولا در ارتباط با مسائل جزئی و کم اهمیت از قبیل عقب نشینی و تهاترعوارض،تخفیف و تقسیط عوارض وفروش اموال منقول و غیر منقول شهرداری و مسائلی از این دست می باشد گفت این موضوع نشان دهنده بی برنامگی و پیمودن مسیری خطی و غیر علمی است که حضور شهردار در راس مجموعه را کم رنگ جلوه میکند.

میری در ادامه از اعضای شورا خواست نگاهی به برنامه های مکتوب شهردار در زمان فراخوان انداخته تا متوجه تفاوت آن با عملکرد کنونی ایشان باشند.

میری گفت متاسفانه برخلاف برنامه مکتوب شهردار در بحث فعالیت در حوزه فرهنگ، توسعه و بهبود فضای سبز،تفریحگاهها و پارکها،رفع مشکلات ترافیکی شهر،اصلاح ساختار بودجه و …اقدام چشمگیری ملاحظه نشد.

خانم میری در ادامه به انتقاد از عزل و نصبهای شهرداری پرداخت و از شهردار خواست مبنای عزل و نصبهای افراد در شهرداری را مشخص نمایدخانم میری با انتقاد از عدم خدمات دهی مناسب به شهروندان گفت اگربه دلیل مشکلات مالی در بحث عمرانی با مشکل مواجه هستیم لااقل در بحث خدماتی می توان رضایت شهروندان را جلب نمود.

ایشان با انتقاد از مشکلات حمل و نقل عمومی،وضع نابسامان نظافت،عدم لایروبی مناسب جداول ،روشنایی و زیرسازی حداقلی مناطق تازه ساخت گفت در بحث خدمات عمومی نسبت به قبل ضعیف عمل می شود و این امر موجب نارضایتی عمومی شده است. میری ضمن اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز،ضعف اجرائیات و دیگر قسمتهای شهرداری را متوجه شهردار دانست و گفت شهردار می بایست با شیوه های خاص مدیریتی خود تمام پرسنل را کنترل نماید و گستردگی شهرداری و تعدد پرسنل دلیلی قانع کننده ای برای عدم کنترل آن نیست.

ایشان در ادامه با اشاره به تخریب آسفالت در لکه گیری ها و نیز آسفالت خیابانی در کوی ولایت گفت متاسفانه علی رغم توصیه های اعضای شورا در زیر سازی و اقدام اصولی شهردار به این نکته توجه ننمود که نتیجه آن تخریب آسفالت و هدر رفت بیت المال بود.