معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی: مدیران فرهنگی، خلأهای قانونی حوزه فرهنگ را پیگیری کنند

خورنا: معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی از مدیران کل تبلیغات اسلامی درخواست کرد پیگیر خلأهای قانونی در حوزه فرهنگی باشند و آنها را در قالب طرح و لایحه به مجلس و دولت ارائه دهند.

 

علی اسماعیلی در همایش معاونین، مدیران کل ستادی و مدیران کل تبلیغات اسلامی کشور که روز گذشته در مجتمع امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته علی‌رغم وجود زیرساخت‌ها در حوزه اقتصاد، حماسه اقتصادی محقق نشد. در این میان تلاش مسئولان و آحاد مردم، تقویت ساختارهای اقتصادی را به دنبال دارد و نتیجه این تلاش، تحقق حماسه اقتصادی است و این امر مستلزم توجه به فرهنگ در جامعه  است.

وی گفت: سالانه نه و نیم میلیارد صفحه تولید محتوا در کشور صورت می‌گیرد. این ظرفیت بسیار بزرگی است که مجموعه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. در کشور ما ۱۲۵ نهاد فرهنگی و ۱۷۰ هزار واحد فرهنگی وجود دارد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه جنگ نرم دشمن از سال‌های گذشته عنوان کرد: محقق نشدن حماسه اقتصادی نشان می‌دهد ما نیازمند سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد و فرهنگ هستیم. بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ رشد اقتصادی جامعه ما باید به ۸ درصد برسد. این امر نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و عزم ملی و مدیریت جهادی است. مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کردند و لازمه رسیدن به این عنوان اقتصاد مقاومتی است. راهبرد اقتصاد مقاومتی در پرتو مدیریت جهادی شکل می‌گیرد و مدیریت جهادی نیازمند تشکیل جبهه فرهنگ و مشارکت مردمی است. مدیریت جهادی راه ناگزیر کشور در ایجاد اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به عدالت و پیشرفت است.

وی با تأکید بر فرصت‌سازی مقابل جنگ نرم دشمن که بنیان‌های فکری و اعتقادی مردم را دچار تردید می‌کند، خاطرنشان کرد: در کشور علاه بر تشکل‌های دینی و کانون‌های مساجد، ۱۱ هزار NGO در اختیار داریم که همه فرصت‌هایی در این زمینه محسوب می‌شوند.

اسماعیلی گفت: نزدیک به ۵۲ درصد کشور ما کاربران اینترنت هستند که باید به این نکته توجه داشته باشیم. در حوزه مجلس برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است که با هماهنگی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، به دنبال تشکیل جلسات مجمع نمایندگان استانی با حضور مدیران کل استان، امام جمعه و استاندار هستیم که تقویم زمانی آن تهیه شده و در سال جدید تحقق پیدا خواهد کرد.

معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی از مدیران کل تبلیغات اسلامی درخواست کرد پیگیر خلأهای قانونی در حوزه فرهنگی باشند و آنها را در قالب طرح و لایحه به مجلس ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این ارتباط آذر سال گذشته، طرح امر به معروف و نهی از منکر که هیچ یک از دولت‌های سابق جهت اجرای آن اقدامی انجام نداده‌اند، به مجلس ارائه شد. شما نیز می‌توانید از ظرفیت دولت در قالب لایحه و از ظرفیت مجلس در قالب طرح استفاده کنید.