قائم‌مقام صندوق توسعه کشور خبر داد: ۲۴ میلیارد دلار در اختیار صندوق توسعه

خورنا: قائم مقام صندوق توسعه کشور گفت: ۲۴ میلیارد دلار در اختیار صندوق توسعه است.

قاسم حسینی در حاشیه کارگروه اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: امیدوارم سال جدید در کشور و در خوزستان سالی پربار و در کشور ایجاد اشتغال را به همراه داشته باشد، که این اتفاق فقط با همکاری یکدیگر اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در این کارگروه، مدیران ارشد استان حضور دارند که امیدوارم همه دوستان همت کنند تا وضعیت اشتغال استان از این حالت نامناسب خارج شود.

قائم مقام صندوق توسعه کشور افزود: من اعتقاد دارم به اندازه کافی برای استان مطالعه شده است و اکنون وقت آن است که از ظرفیت‌های استان خوزستان حداکثر بهره را ببریم.

وی ادامه داد: شخصا به عنوان کسی که دلسوز این استان است می‌گویم «خوزستان تنها استانی است که مواد اولیه کشور در آن یافت می‌شود و باید از این فرصت استفاده کنیم».

حسینی خاطرنشان کرد: باید دید چرا کسی نمی‌آید در این استان ۱۰ شرکت پتروشیمی احداث کند، این موارد باید آسیب شناسی شود تا به حل موضوع بیکاری در خوزستان کمک شود.

وی عنوان کرد: آسان کردن تسهیلات بانکی به طرح‌های کشور، اصلاح نرخ سود تسهیلات و مهیاکردن مناطق گردشگری برای جذب جهانگرد از برنامه‌هایمان بوده که بخشی از آن انجام شده است.

قائم مقام صندوق توسعه کشور در پایان با بیان اینکه ۲۴ میلیارد دلار در اختیار صندوق توسعه است، توضیح داد: با این پول می‌شود افغانستان را خرید.