پیگیری اشتغال افراد بازپروری شده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان

خورنا: معاون اجتماعی استانداری خوزستان از پیگیری اشتغال افراد بازپروری شده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

فرج الله خبیر با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مسائل مورد اهمیت و مورد تاکید استاندار بحث اعتیاد است که تلاش شود جوانان به این منجلاب وارد نشوند و آن دسته از جوانانی که به هر دلیلی به این بلای خانمان سوز گرفتار شده اند را از این معضل نجات دهیم. یکی از فعالیت هایی که برای رفع این مشکل در حال پیگیری آن هستیم اشتغال جوانانی است که بازپروری شده اند که در این زمینه با اداره کل فنی و حرفه ای در حال هماهنگی هستیم که این افراد آموزش های فنی و حرفه ای ابتدایی را ببینند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی افزود: بحث مسائل فرهنگی و نیازهای فرهنگی به ویژه نیاز جوانان ما باید در دستور کار قرار گیرد چرا که بیشترین افراد جامعه ما را جوانان تشکیل می دهند و به تمامی مسئولین اجتماعی توصیه می کنم تا بر مسائل مربوط به جوانان نظارت های لازم را داشته باشند.

معاون اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: بخش مهمی از سازمانهای مردم نهاد می توانند در بخش فرهنگی و هنری تشکیل شود و یکی از دلایلی که باعث می شود به تشکیل سازمان های مردم نهاد تأکید کنیم این است که مشارکت مردم را در کارهایی که به خودشان مربوط است جلب کنیم و هر چه این سازمانهای مردم نهاد بیشتر شود به تبع توجه مردم به حقوق شهروندی و مسائل مربوط به خودشان بیشتر می شود چرا که مردم در خیلی از زمینه ها از حقوق شهروندیشان آگاهی لازم را ندارند.

خبیر بیان کرد: سازمان های مردم نهاد اکیداً نباید وارد حوزه های سیاسی شوند و نباید فعالیت های سیاسی داشته باشند، بهتر است که این سازمان ها بیشتر به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و هنری بپردازند.

وی ادامه داد: یک جامعه سازمان یافته خیلی بهتر از یک فرد می تواند رو به جلو و هدفمند حرکت کند و مسئولین امور اجتماعی باید آگاهی لازم را در مورد سازمان های مردم نهاد داشته باشند تا مردم را به تشکیل این سازمان ها تشویق کنند و البته باید این نکته در نظر گرفته شود که تشکیل سازمان مردم نهاد یک امر اختیاری است و نباید اجباری در کار باشد.

معاون اجتماعی استاندار خوزستان در پایان گفت: مسئولین ما باید به سازمان های مردم نهاد اعتقاد داشته باشند و اگر این اعتقاد وجود نداشته باشد حرف این مسئولین برای تشکیل سازمان های مردم نهاد تأثیری نخواهد داشت و همچنین مباحث ورزشی نیز به طور جدی در حال پیگیری است تا به یک جامعه با نشاط برسیم.