عماد: باید ساختار نظام اداری خوزستان را به چالش کشید

خورنا: معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خوزستان با انتقاد از نظام اداری غالب در استان گفت: گاهی اوقات باید حقایق تلخ را برای بهبود شرایط بیان کرد.

 علی عماد پیش از ظهر امروز در دومین جلسه مشترک با فرمانداران استانی که در استانداری خوزستان بر گزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری های که صورت گرفت توانستیم ۱۶ میلیارد تومان اعتبار جاری بهمن ماه را تامین و مطالبات پرسنل را به جز ۳۰ دردصد افزایش حقوق اسفند ماه را پرداخت کنیم.
وی با بیان اینکه مطالبات ۲.۵ میلیارد تومانی بازنشستگان نیز پرداخت شده است، افزود: در فروردین ماه نیز مبلغ ۹ میلیارد تومان اعتبارات جاری فرمانداری های استان نیز پرداخت شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خوزستان تصریح کرد: ما به دنبال تامین اعتبار برای به سازی و ترمیم ساختمان فرمانداری های جدید التاسیس نیز هستیم.

عماد با اشاره به تامین خودروهای مورد نیاز فرمانداری های استان اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا این کمبودها را با خرید خودروهای داخلی و منطقه تجاری آزاد اروند تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه، استانداری خوزستان در تلاش است تا برنامه های آموزشی برای ارتقای دانش و آگاهی افراد برگزار کند، گفت: در همین راستا تعدای از کارشناسان فرمانداری و استانداری را انتخاب کردیم تا در جلساتی با حضور استاندار شرکت داشته باشند تا بتوانیم نیروهای توانمدی را برای آینده استان آموزش دهیم .

عماد با بیان اینکه باید ساختار اداری استان را به چالش کشید زیرا گاهی اوقات بیان بعضی حقایق تلخ منجر به بهبود شرایط خواهد شد، تصریح کرد: نقشه راه اصلاح ساختار اداری در سال جاری تدوین و از طریق معاونت توسعه مدیریت و منابع استانی ریاست جمهوری ابلاغ خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خوزستان افزود: فرمانداران باید در عرصه تغیر نظام اداری در استان جز پیشگامان محسوب شوند. ما باید تلاش کنیم تا بدنه دولت را کوچک و از حالت مجری گری خارج کنیم.

عماد، توسعه دولت الکترونیک، خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت و سرمایه انسانی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم  و ارزیابی و نظارت را از جمله عناوین برنامه تغییر نظام اداری برشمرد و گفت: دولت باید به سمتی برود تا بخش نظارت را توانمد و از حالت مجری گرایانه خارج کند.

وی افزود: امیدواریم همه مدیران استانی و کشوری با احساس نیاز و دلسوزی مدیریت جهادی مورد نظر رهبری را تحقق ببخشند.

عماد با تاکید به اینکه، مدیریت جهادی به معنایمدریت بی برنامه نیست بلکه یک برنامه قانونمند ریسک پذیر است که با کمترین هزینه بیشترین کار را انجام دهد.