برنامه های چهارم خرداد روز دزفول تشریح شد

خورنا: ویژه برنامه های چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری – روز دزفول تشریح شد.

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول روز شنبه گفت: به مناسبت گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری – روز دزفول ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده که امیدواریم با برگزاری این برنامه ها گوشه ای از فداکاری مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی نشان داده شود.

ˈمحمدرضا صفار پورˈ افزود:به همین مناسبت مسابقه خاطره نویسی کودکان دزفولی با همکاری آموزش وپرورش آغاز شده که در این مسابقه دانش آموزان مقاطع ابتدایی دزفول خاطرات والدین و اطرافیان خود از دوران جنگ تحمیلی در دزفول را به زبان خود به رشته تحریر در می آورند .

صفارپور گفت:با پایان مهلت مسابقه ،خاطرات ارائه شده جمع آوری و در یک کتاب چاپ و در روز چهارم خرداد رونمایی می شوند.

وی برگزاری جشن چهارم خرداد با همراه شهرداری دزفول،چاپ و انتشار نشریه ویژه نامه چهارم خرداد در سراسر استان خوزستان ،برگزاری همایش تجلیل از بانوان حماسه ساز دزفولی دفاع مقدس ،برگزاری سه همایش ویژه در اهواز ،دزفول و تهران از دیگر برنامه های چهارم خرداد می باشد.

دبیر ستاد چهارم خرداد اظهار داشت:همایش نویسندگان و اهل قلم دزفولی نیز توسط شورای اسلامی شهر دزفول و اداره ارشاد برگزار و کلیه نویسندگان دزفول در این همایش حضور می یابند.

صفارپور افزود:علاوه بر این برنامه ها ۱۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دزفول آماده چاپ می باشد که با توجه به تأمین اعتبار تعدادی از این کتابها چاپ و رونمایی می شود .

وی گفت:علاوه بر این کتاب ها در روز چهارم خرداد کتابی با عنوان ˈ مقاومت مردم دزفول ˈ نیز توسط آقای سالمی نژاد رونمایی می شود.

دبیر ستاد چهارم خرداد اظهار داشت:المان (تندیس) مقاومت مردم دزفول نیز که یک سازه فلزی عظیم است با ارتفاع ۱۸ متر در یکی از میادین اصلی شهر دزفول نصب می شود.

صفارپور برگزاری بیش از ۲۰ مسابقه ورزشی از جمله کشتی،فوتسال ،راهپیمایی و کاراته ،اجرای برنامه های رادیویی و برپایی نمایشگاه های هنری و هنرهای تجسمی را از دیگر برنامه های چهارم خرداد در دزفول اعلام کرد.