کلنگ کتابخانه عمومی بخش خنافره شادگان به زمین زده شد

خورنا: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان از به زمین زدن کلنگ ساخت کتابخانه عمومی بخش خنافره شهرستان شادگان خبر داد.

لفته منصوری اظهار کرد: ساخت کتابخانه های عمومی در مناطق محروم استان گامی به سوی توسعه فرهنگی این مناطق است و امروزه برنامه ریزی فرهنگی در روستاها به عنوان بخشی از فرآیند توسعه پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: برنامه ریزی فرهنگی در تمام عرصه های توسعه پایدار جامعه که منجر به ایجاد انسجام و نظم در مسائل فرهنگی، تحقق آرمان ها و ثبت اهداف انقلاب می شود، امری ضروری و با ارزش است و امسال که با هوشمندی مقام معظم رهبری سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نامگذاری شده است، برنامه ریزی فرهنگی در سطح جامعه ما باید از سوی همه دستگاه ها و سازمان های مربوطه در ابعاد مختلف توسعه به صورت ملی و جهادی مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: در چارچوب راهبردها و راهکارهای مدیریت فرهنگی و اجتماعی پایدار، تشکل های اجتماع محلی، مشارکت، انسجام، اعتماد، روحیه تعاون گرایی و همکاری داوطلبانه در تمام امور اجرایی و زندگی جامعه مناطق محروم باید فراهم گردد.

منصوری خاطرنشان کرد: مقوله هایی که در بخش برنامه های توسعه فرهنگی همواره به آن پرداخته شده است مقوله کتاب و کتابخانه است و در حقیقت کتابخانه و به ویژه کتابخانه عمومی به واسطه اینکه در اختیار بدنه جامعه است می تواند ضمن تحقق موارد ذکر شده سهم بسزایی نیز در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه داشته و نقش مهمی هم در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی و خود آموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۷ باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان خوزستان فعال بوده و در حال ارائه خدمات به مردم عزیز روستایی استان هستند و به لطف خدا امسال نیز بر اساس اعتبارات تملک دارایی‌ها کلنگ افتتاح ۱۱ کتابخانه در مناطق محروم و مناطق روستایی دیگر به زمین زده خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان تأکید کرد: کتابخانه عمومی بخش خنافره با مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط خیر فلاحی زاده به نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور ساخت کتابخانه اهدا شده و قرار است این کتابخانه با زیربنایی حدود ۳۰۰ مترمربع دارای یک سالن مخزن، دو سالن مطالعه مجزا، کافی نت و بخش کودک و با استفاده از اعتبارات تملک دارایی‌های اداره کل کتابخانه های عمومی استان  با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شود.