برگزاری نشست مشترک میراث فرهنگی با شهرداران خوزستان برای حفاظت از بافت‌های تاریخی

خورنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری نشست مشترک با شهرداران شهرهای دارای بافت تاریخی برای حفاظت از این بافت‌ها خبر داد.

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت عمرانی استانداری خوزستان قرار شده است تا نشست مشترکی با حضور شهرداران شهرهای دارای بافت تاریخی در استانداری خوزستان برگزار شود.

وی افزود: در این نشست قرار است با تشریح اهمیت نگهداری از بافت تاریخی و قوانین پیرامون این امر مهم با شهرداری‌ها که می‌توانند بازوی قوی برای نگهداری و حفاظت از بافت‌های تاریخی باشند وارد تعامل دو سویه شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه نیاز است چنین نشست‌هایی به صورت مکرر در استان برگزار شود، خاطرنشان کرد: بافت تاریخی نماد هویت یک شهر است و تخریب آن باعث می‌شود تا اصالت یک شهر زیر سئوال برود و به این دلیل از این بافت‌های تاریخی حفاظت می‌کنیم و شهرداران را نیز در این زمینه توجیه خواهیم کرد و با قوانین آشنا می‌شوند.

حیدری تاکید کرد: برای حفاظت از بافت‌های تاریخی در شهرهای دارای بافت ارزشمند اقدام به تاسیس شهرداری بافت خواهیم کرد و با تعامل خوبی که با شورای اسلامی شهر شوشتر وجود دارد، قرار است در اسرع وقت شهرداری بافت این شهر تاریخی تاسیس شود.

وی تاکید کرد: قوانین و ضوابط بافت تاریخی، حراست از بناهای ارزشمند و احیای بناهای تاریخی موجود در این بافت‌ها به واسطه سیاست‌های تشویقی می‌تواند بهترین راهکار برای حفاظت از بافت‌های تاریخی باشد.