۶۰ هزار مدرسه نیمه‌کاره در کشور وجود دارد

خورنا: مدیرکل مشارکت‌های مردمی نوسازی، وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۰ هزار مدرسه نیمه‌کاره در سطح کشور وجود دارد که به علت کمبود اعتبارات معطل مانده‌اند.

سید محمدرضا جعفری صبح امروز در نهمین همایش خیرین مدرسه‌ساز که از سوی آموزش و پرورش رامهرمز برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ کاری خیر که در جامعه در حال گسترش است و در حال حاضر ۲۴ هزار نفر خیر در سطح کشور وجود دارد که هر کدام به نوعی در حال مدرسه‌سازی و نوسازی مدارس هستند.

وی ادامه داد: ۶۰ هزار پروژه، مدرسه نیمه‌کاره در سطح کشور داریم که با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، معطل ماندن آنها به ضرر دانش‌آموزان و آموزش و پرورش است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی نوسازی، وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: خیرین می‌توانند با اتمام حداقل ۳۰ درصد از این پروژه‌های نیمه‌تمام، آنها را به نام خودشان نیز نامگذاری کنند.

جعفری همچنین گفت: انفاق، معامله کردن با خداوند است و این تجارتی بی‌همتا خواهد بود که هیچ ضرری در آن وجود نخواهد داشت.

وی افزود: انفاق فقط مال و ثروت نیست بلکه قدرت، علم و آبرو نیز در جهت رفع مشکلات جامعه قطعا راه دوری نمی‌رود و خسرانی به شخص وارد نمی‌کند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی نوسازی، وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه خیرین توسط این وزارتخانه راه‌اندازی شده و همه اطلاعات را خیرین را ثبت می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردمی که علاقمند کمک به آموزش و پرورش هستند می‌توانند از طریق آنلاین در منازل خود کمک‌های نقدی را به حساب این وزارتخانه واریز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، در این همایش امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس و جمع کثیری از خیرین استانی و کشوری و مردم نیز حضور چشمگیری داشتند.