امام جمعه موقت اهواز: نغمه های شوم انحلال ارتش با تیزبینی و دوراندیشی امام راحل خنثی شد

خورنا:  امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت ۲۹فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، گفت: نغمه های شوم انحلال ارتش توسط ضد انقلاب و ایادی استکبار جهانی با تیزبینی و دوراندیشی امام راحل خنثی شد و این کلمه طیبه در خدمت ملت و اهداف بلند انقلاب اسلامی قرار گرفت.

آیت اللهˈسیدابوالحسن حسن زادهˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: با پیام پیامبرگونه امام عزیز و فقید انقلاب اسلامی مبنی بر ماندن و تقویت ارتش جمهوری اسلامی ، ارتش توانست در اوایل انقلاب اسلامی مقتدرانه با عوامل ضدانقلاب و گروهک های تروریستی برخورد کند و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز ارتش بخوبی از تمامیت ارضی کشور دفاع کرد و اجازه نداد دشمن بعثی به اهداف شوم خود برسد.

خطیب جمعه موقت اهواز با تجلیل از ۴۸هزار شهید ارتش و فرماندهان شهید فکوری ، کشوری ، صیاد شیرازی ، شیرودی ، اردستانی و فلاحی یاد و خاطره آنان و همه فرزندان این مرزو بوم که با جانفشانی و ایثار خود ، میهن اسلامی را سرافراز کردند تجلیل نمود.

آیت الله حسن زاده به سالروز شهادت شهید قره نی از فرماندهان ارتش توسط گروهک منحرف فرقان اشاره کرد و گفت: اساس فکری گروهک فرقان ، اسلام منهای روحانیت بود و این کج فهمی و عناد آنان با روحانیت ، سبب به شهادت رساندن شهید مطهری و شهید مفتح شد.

وی به اول اردبهشت ماه سالروز فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: دشمنی استکبار با نهاد عزیز سپاه نشان می دهد این نهاد مقدس و یادگار امام همچنان در صراط مستقیم است و اگر سپاه نبود استکبار جهانی به اهداف خود در شکست انقلاب اسلامی می رسید.

امام جمعه موقت اهواز قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ برتر و راهیابی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر را تبریک گفت و افزود: ورزش اصالتاˈ یک مساله فرهنگی است از این رو انتظار می رود ورزشگاه های ما مظهر اخلاق و روح جوانمردی باشند.

وی به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: استان خوزستان می تواند در اقتصاد و فرهنگ پیشگام باشند ، نقش صنعت ، کشاورزی ، نفت و گاز خوزستان در کنار پنج میلیون نفری که از سراسر کشور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خوزستان می آیند(راهیان نور) دو عنصر مهم اقتصاد و فرهنگ است.

امام جمعه موقت اهواز به طرح مقام معظم رهبری در نوسازی ۵۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و از مسوولان اجرایی کشور و استان خواست این طرح که می تواند نقش کلیدی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان داشته باشد دنبال کرده و آن را به سرانجام برسانند.

وی در خطبه اول نماز با دعوت از خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی ، سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره) و روز زن را تبریک گفت و افزود:حضرت فاطمه (س) الگوبی کامل در همه اعصار برای بانوان است و همه باید به سیره عملی آن حضرت اقتدا کنند.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه هیچ بانویی به مقام و منزلت حضرت صدیقه طاهره(س) نمی رسد به برخی فضایل و مکارم اخلاقی آن حضرت از جمله زهد ، عفت ، پاکدامنی در کنار تربیت فرزندانی که مسیر هدایت بشر را هموارکردند اشاره کرد و گفت: خود باختگی در برابر فرهنگ منحط غرب نشانه دوری از سیره عملی حضرت فاطمه (س) است.