نیروهای مسلح مستقر در شمال خوزستان در دزفول رژه رفتند

خورنا: به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز نیروی زمینی مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در شمال استان خوزستان روز جمعه در دزفول برگزار شد.

آیین رژه نیروهای مسلح در دزفول جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس در بلوار شهیدآباد این شهر برگزار و نیروهای نظامی ، انتظامی و سپاه و بسیج با حضور بر مزار شهدا با آرمان های انقلاب تجدید بیعت کردند.

در این آیین که با حضور امام جمعه و فرماندار دزفول و نیز فرماندهان ارشد نظامی منطقه شمال خوزستان برگزار شد توان نظامی و دفاعی نیروهای مسلح شامل تجهیزات، ماشین آلات و ادوات نظامی به نمایش درآمد.

امام جمعه دزفول در این آیین ۲۹ فروردین را روز تجلیل از دلاورمردی و ایثارگری سربازان ، سرداران ، امیران و فرماندهان ارتش عنوان کرد.

حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست در این سه دهه که از عمر انقلاب می گذرد به سه رکن اساسی دین و اخلاق ، استقلال و کارایی دست یابد و بر این سه رکن استوار شود.

وی با اشاره به اینکه ارتش اساس و رکن استقلال کشور است گفت:ارتش به مبانی اخلاق و دین دست یافته است که مهمترین رکن نظم و نظام در ارتش به شمار می رود.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی با بهره گیری از جوانان نخبه این مرزو بوم و دست یابی به دانش بالای نظامی به هیچ عنوان مقابل دشمن کوتاه نمی آیند افزود: نیروی زمینی ، هوایی و دریایی ارتش در دفاع مقدس کارایی خود را به جهانیان نشان دادند و با خون مطهرشان ارتش جمهوری اسلامی را در زمره مقتدرترین ارتش در منطقه در آوردند.

یگانهای نمونه پایگاه چهارم شکاری دزفول و تیپ مستقل۲۹۲ زرهی دزفول، پادگان شهید باکری و گروه پدافند هوایی دزفول مستقر در شمال خوزستان، یگان های نمونه رونده سپاه ولی عصر خوزستان، حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر، یگان های موتوری سپاه و نیروی انتظامی در منطقه با انجام رژه از مقابل کلام الله مجید و جایگاه آمادگی خود را برای دفاع از کیان اسلامی به نمایش گذاشتند.

امام جمعه ، فرماندار و فرماندهان ارشد نظامی ، انتظامی و سپاه و بسیج نیز با حضور بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس با قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس دزفول نیز به مناسبت روز ارتش غبار روبی و عطر افشانی شد.