استاندار خوزستان: ارتش موجب اطمینان خاطر مسئولان و مردم است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در جایگاهی است که ضمن دفاع از اصل نظام، چنان تشکیلات خود را ساخته که موجب اطمینان خاطر مسئولان نظام و مردم در داخل کشور شده است.

عبدالحسن مقتدایی در مراسم رژه روز ارتش که صبح امروز در بلوار قدس اهواز برگزار شد اظهار داشت: حضور دوباره در جمع نیروهای ارتش جمهوری اسلامی برای بنده افتخار است و از آنجایی که خدمت مقدس سربازی خود را در لشکر ۹۲ در سال ۵۳ گذرانده‌ام با مجموعه ارتش آشنایی کامل دارم.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که ارتش و دیگر نیروهای مسلح کشورمان با رویکردی منعطف و هماهنگ عمل می‌کنند و همین موضوع موجب شده که این نیرو‌ها در انجام وظایف ذاتی خود قوی‌تر و موثر‌تر عمل کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در ابتدای انقلاب ارتش نیز مانند سایر ارکان اداری از هم گسیخته بود تصریح کرد: به یاد دارم که نیروهای ارتشی با کمترین امکانات و حتی سه روز بدون آب و غذا مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند.

این مسئول اضافه کرد: اما امروز ارتش جمهوری اسلامی در جایگاهی است که ضمن دفاع از اصل نظام، چنان تشکیلات خود را ساخته که موجب اطمینان خاطر مسئولان نظام و مردم در داخل کشور شده است.

مقتدایی با اشاره به اینکه اصل هر حکومتی بر سرزمین، جمعیت و جو حاکمیتی استوار است گفت: این حاکمیت، سرزمین و جمعیت بر استوانه‌هایی مستقر است که هر کدام از این ستون‌ها اگر ضعیف باشد، موجب لغزش می‌شوند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی جدای از اینکه بر ستون اصلی اسلام استوار است، همه ابعاد دیگری که موجب رفع نیاز انسان‌ها است را نیز در نظر گرفته و بدون شک برای حفظ همه استوانه‌ها و اهداف نظام نیاز به قدرتی است که از مجموعه این قابلیت‌ها دفاع کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مجموعه‌های امنیتی و نظامی یکی از مواردی است که حکومت را تقویت می‌کند عنوان کرد: امروزه نظام جمهوری اسلامی جایگاه بسیار تعیین کننده‌ای در منطقه و جهان دارد.

این مسئول به مرور شکل‌گیری نیروهای امنیتی و نظامی در اوایل انقلاب پرداخت و تصریح کرد: نیروهای امنیتی و نظامی با توجه به اصول اعتقادی نظام جمهوری اسلامی، در اوایل انقلاب و به فرمان امام خمینی (ره) نیروهای مسلح با کمک مردم شکل گرفتند.

مقتدایی ادامه داد: نیروهای ارتش نیز در آن زمان به فرمان امام لبیک گفتند و این ارتشی مستحکم را شکل دادند و همه این موفقیت‌ها را مدیون خون شهدا هستیم که موجب تثبیت نظام شدند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم تنوع موجود در نیروهای امنیتی و نظامی در کشور، خوشبختانه این نیرو‌ها انعطاف و انسجام و هماهنگی خوبی با هم دارند که قطعا ناشی از فرماندهی معظم کل قواست.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ایران کشور بسیار امنی در منطقه است و این ناشی از هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری و تبعیت مردم است اذعان داشت: آرامش امروز مردم نتیجه بیداری نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی است.