مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان

خورنا: رییس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه فضاهای شهری باید برای معلولان استان مناسب سازی شود گفت: معلولان نیز جزیی از جامعه هستند و باید مانند سایر اقشار جامعه بهترین خدمات را دریافت کنند.

رامی علاسوند صبح چهارشنبه در دیدار با اعضاء جامعه معلولین استان خوزستان که در محل این انجمن برگزار شد گفت: یکی از مشکلات جامعه معلولان استان خوزستان اشتغال است که امیدواریم با همراهی سایر اعضای شورای شهر اهواز بتوانیم بخشی از ظرفیت بازارچه های شهر اهواز را برای اشتغال در اختیار معلولان این شهر قرار دهیم.

رییس شوای شهر اهواز افزود: می توان با اختصاص حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد از ظرفیت بازارچه های ایجاد شده در شهر اهواز به معلولان زمینه اشتغال دایم را برای این افراد فراهم کرد .

علاسوند ادامه داد: این طرح در جلسات بعدی شورای شهر اهواز برای بررسی بیشتر از سوی اعضای شورا مطرح خواهد شد .

وی افزود:در بخش مشکلات تردد معلولین در شهر اهواز نیز تلاش خواهیم کرد با هماهنگی سازمان اتوبوس رانی شهرداری اهواز، اتوبوس های ویژه معلولان در خطوطی که معلولان تردد بیشتری دارند فعال شود.

علاسوند با بیان اینکه اعضای شورای شهر اهواز برای خدمت به مردم، در این شورا حضور دارند خواستار برگزاری جلساتی هر ماهه با اعضای انجمن معلولین استان شد و گفت: اعضای شورای شهر اهواز باید پاسخ گوی مشکلات مردم شهر اهواز باشد و معلولین نیز عضوی از این شهرهستند و به عنون رییس شورای شهر اهواز این مسوولیت را بر عهده دارم که هرماه نتیجه پیگیری مشکلات معلولین را به اطلاع جامعه معلولان استان برسانم.

در ادامه رییس هیات مدیره جامعه معلولین استان خوزستان با اشاره به برخی از مشکلات معلولین در شهر اهواز گفت:در حوزه اشتغال ,معلولین هیچ گاه نمی خواهند که باری بر دوش جامعه باشند .

کاظم عبیات افزود: افراد معلول توانمندی خود را ثابت کرده اند و با توجه به توانایی هایی که دارند می توانند در جامعه حضوری فعال داشته باشند.

وی یکی از مشکلات معلولان در شهر اهواز را عدم مناسب سازی فضاهای شهری عنوان کرد که هیچ کدام از معابر شهری اهواز برای تردد معلولان مناسب نیستند.

رییس هیات مدیره جامعه معلولین استان خوزستان بیان کرد: در شهر اهواز حتی یک اتوبوس ویژه معلولین وجود ندارد در حالی که در تمامی کلان شهرها اتوبوس هایی ویژه معلولان فعال است .

عبیات اظهار کرد: معابر،اماکن خدماتی و پارک های شهر اهواز برای حضور معلولین مناسب نیست و تاکنون هیچ کدام از مسوولان شهر اهواز به مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین توجهی نداشته اند.

گفتنی است در این نشست صمیمی اعضای انجمن معلولان استان خوزستان به بیان مشکلات حوزه معلولان در شهر اهواز پرداختند و رامی علاسوند عضو شورای شهر اهواز نیز این اطمینان را به جامعه معلولان شهر اهواز دادکه تمامی اعضای شورای شهر اهواز پیگیر مشکلات معلولان این شهر خواهند بود.