برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات پرسش مهر دانش‌آموزان خوزستانی

خورنا: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر ریاست جمهوری دانش‌آموزان استان خبر داد.

رضا عبادیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: چهاردهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر ریاست جمهوری دانش آموزان خوزستان فردا در دبیرستان حضرت آمنه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقه در ۴۰ رشته و در همه مقاطع تحصیلی است همچنین برخی از این رشته‌ها در مرحله استانی به پایان می‌رسد و بعضی به مرحله کشور راه می‌یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۶۵ داور، قضاوت این مسابقات را به عهده دارند تصریح کرد: مسابقات فرهنگی و هنری از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی در آموزش و پرورش استان است.

وی خاطر نشان کرد: این مسابقات نقش موثر و بی‌بدیلی در شناسایی، شکوفایی و تربیت دانش‌آموزان همسو با نظام معیار اسلامی و اعتلای فرهنگ عمومی مبتنی بر آموزه‌های دینی دارد و برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه را می‌طلبد.

عبادیان در رابطه با مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: در پاسخ به فراخوان ریاست جمهور به منظور ارتقا سرانه مطالعه، مطالعه حداقل چهار کتاب در همه دوره‌های تحصیلی تا سطح آموزشگاه، هشت کتاب تا سطح منطقه، مطالعه ۱۲ کتاب تا در متوسطه دوره اول و دوم تا مرحله استانی و ۱۴ کتاب با برداشت آزاد و تحلیل در متوسطه دوم در مرحله کشوری از مراحل این مسابقه است.