اضافه شدن ۱۷ دستگاه دیالیز به دانشکده علوم پزشکی آبادان

خورنا: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از اضافه شدن ۱۷ دستگاه دیالیز به حوزه کاری دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال گذشته و استفاده از آن‌ها در سال ۹۳ خبر داد.

نصرالله حسونی‌بحرینی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته ۱۷ دستگاه دیالیز جدید به مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان در بیمارستان‌های مختلف اضافه شد که این دستگاه‌ها در سال جدید نیز فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به جزییات اضافه شدن این دستگاه‌ها ادامه داد: تعداد هفت دستگاه در ماهشهر، سه دستگاه در آبادان، سه دستگاه در خرمشهر و چهار دستگاه در شادگان آغاز به کار کردند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از بیمارستان‌هایی که این دستگاه‌ها در آن تعبیه شدند گفت و افزود: دستگاه‌های مذکور در بیمارستان شهید بهشتی و امام خمینی آبادان، حاجیه نرگس ماهشهر، ولیعصر (عج) خرمشهر و شهید علی معرفی‌زاده شادگان خدمات می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استانداردها به ازای هر چهار بیمار یک دستگاه دیالیز نیاز است که ما در خرمشهر و شادگان به این استاندارد نزدیک شدیم.

بحرینی با اعلام تعداد بیماران دیالیزی در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: ۱۰۰ بیمار در ماهشهر، ۱۳۱ بیمار در آبادان، ۷۰ نفر در خرمشهر و ۶۵ دیالیزی در شادگان درمان خود را در بیمارستان‌های تحت پوشش ما دنبال می‌کنند.

وی در پایان گفت: حجم کار در این بخش بسیار بالا بوده و تنها در شهری مثل آبادان هر ماه تعداد یک‌هزار و ۴۰۰ جلسه دیالیز انجام می‌شود.