امام جمعه ماهشهر: راه برون‌رفت از مشکلات تقویت اقتصاد داخلی است

خورنا: امام جمعه ماهشهر با توصیه افراد پردرآمد به انصراف از دریافت یارانه، گفت: راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی تقویت بنیه اقتصاد داخلی است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: همه باید دولت را در برنامه‌هایی که برای رفع مشکلات اقتصادی دارد یاری دهند.

وی با اشاره به آغاز روند ثبت نام برای دریافت یارانه، افزود: کسانی که بی‌نیاز هستند و افرادی که درآمد ماهیانه آنها بعضاً معادل درآمد یکسال افراد بی‌بضاعت است از دریافت یارانه انصراف بدهند تا دولت برای رفع محرومیت و تقویت اقتصاد کشور دست بازتری داشته باشد.

*دشمنان می‌خواهند از دستیابی ایران به قله‌های دانش و فناوری جلوگیری کنند

خطیب جمعه ماهشهر در ادامه با اشاره به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران، اذعان داشت: دستیابی ایران اسلامی به فناوری صلح‌‌آمیز هسته‌ای تحول و دستاور بسیار بزرگی برای ملت و نظام بود که دشمنان را بسیار عصبانی و خشمگین کرده است.

غبیشاوی متذکر شد: دشمنان قسم خورده نظام می‌خواهند به هر قیمتی شده از دستیابی ایران به قله‌های دانش و فناوری جلوگیری کنند و در این راه از هر دستاویزی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعمال تحریم‌های یک جانبه، مطرح کردن مکرر بحث عدم رعایت حقوق بشر، انتقاد از عدم آزادی همجنس‌گرایی در کشور و … همه نشانه‌هایی روشن از توطئه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

*تیم مذاکره کننده مراقب نقشه‌های شوم دشمن باشد

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده باید بیشتر از همه مراقب توطئه‌های دشمنان باشد و نقشه‌ها و ترفندهای آنان را به خوبی بشناسد.

غبیشاوی در پایان با تأکید بر اینکه راه حل رفع مشکلات اقتصادی ایران مصالحه و رابطه با آمریکا و ایادی آن نیست، تصریح کرد: تنها راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی تقویت بنیه اقتصاد داخلی و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری در این ارتباط است.