شناسایی و دستگیری اعضای باند مخوف آدم ربایی در اهواز

خورنا: رییس پلیس آگاهی خوزستان از شناسایی اعضای یک باند مخوف آدم ربایی در اهواز در جریان عملیات پلیس برای رهایی یک فرد ربوده شده خبر داد.

سرهنگ حفیظ الله خواجوی روز پنجشنبه در این ارتباط توضیح داد:در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه فرزندش به نام ˈمسعود.کˈ چند روز پیش با یک دستگاه خودرو پژو پارس از منزل خارج شده و تاکنون مراجعه نکرده است ، اقدامات لازم به منظور یافتن فرد گم شده در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه تحقیقات تیم های ویژه پلیس ، سرانجام خودروی فرد گم شده به صورت کاملاˈ سوخته در یکی از جاده های فرعی اهواز کشف شد و همین امر ظن ماموران را به احتمال جنایی بوده مساله متوجه خود کرد.

سرهنگ خواجوی افزود:در ادامه تحقیقات گسترده تیم های اطلاعاتی و شناسایی، ماموران متوجه ربوده شدن این جوان توسط اعضای یک باند آدم ربا شده و با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه آنها را شناسایی و در عملیاتی برق آسا ضمن دستگیری هرچهار نفر ، فرد ربوده شده را نجات دادند.

وی گفت: دستگیرشدگان در اعترافات خود ، علل و انگیزه آدم ربایی را اخاذی از پدر فرد ربوده شده اعلام کرده و اظهار داشتند: ˈمسعودˈ هربار یک یک خودروی مدل بالا به تعمیرگاه آنها مراجعه می کرد و همین امر آنها را وسوسه کرد تا طرح و نقشه قبلی اقدام به ربودن وی در مقابل پرداخت سه میلیارد ریال وجه نقد از سوی پدرش نمایند.

سرهنگ خواجوی در ادامه افزود: آدم ربایان انگیزه خویش از سوزاندن خودروی فرد ربوده شده را حاضر نشدن پدر مسعود به پرداخت مبالغ درخواستی آنها بیان داشته و گفتند :ˈقرار بود در مرحله بعد پس از کشتن مسعود ، جسد وی را سوزانده و در بیابان رها کنند.

رییس پلیس آگاهی خوزستان در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی ، از شهروندان درخواست کرد برای تعمیر وسایل نقلیه خود به نمایندگی های رسمی و معتبر مراجعه کرده و به فرزندان خود بیاموزند هرگز در خصوص وضعیت مالی خانواده نزد افراد ناشناس صحبت نکرده تا اینگونه طعمه افراد شیاد و تبهکار نشوند.