افزایش ۵۰ درصدی کرایه خطوط اتوبوسرانی در آبادان

خورنا: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان از افزایش ۵۰ درصدی کرایه‌های اتوبوس در سال ۹۳ خبر داد.

علیرضا بچاری با بیان عدم تغییر نرخ کرایه‌های ناوگان اتوبوسرانی در سه سال گذشته اظهار کرد: این میزان در سال جاری با افزایش ۵۰ درصدی توأم خواهد بود و از روز شنبه ۲۳ فروردین اعمال خواهد شد.

وی افزود: افزایش نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی در سال ۹۳ ابتدا در هیئت مدیره سازمان طرح شد و پس از آن در شورای سازمان با حضور نماینده فرماندار، شهردار و عضو شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به شورای شهر برای تصویب مصوبه ارسال گردید که این مصوبه با تائید فرمانداری ویژه شهرستان به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان در پاسخ به این سئوال که پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و تعیین نرخ نهایی حامل‌های انرژی، میزان نرخ کرایه‌های اتوبوس تغییر خواهد کرد یا خیر تاکید کرد: اگر افزایش حامل‌های انرژی بالاتر از حد متعارف باشد باید بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود اما اگر قیمت حامل‌های انرژی به شکل معمولی افزایش یابد تغییر مجددی در افزایش نرخ کرایه‌ها نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در تعیین نرخ کرایه‌ها تلاش شده فشار اقتصادی بر خانواده‌ها تحمیل نشود گفت: هر چه نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی عادلانه‌تر باشد مردم بیشتر به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترغیب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نرخ همه خطوط اتوبوسرانی ۱۵۰ تومان و فقط نرخ کرایه مسیرهای پایانه لین یک به مقصدهای حیر، شهرک صنعتی، خضر و صیداویه، رمیله و قدمگاه خضر نبی (ع) ۳۰۰ تومان تعیین شده است.