سد دز اندیمشک میزبان ۹۶ هزار نفر مسافر نوروزی بود

خورنا : مدیر عامل سد و نیروگاه دز گفت: از آغاز بازدیدهای نوروزی تا پایان روز پانزدهم فروردین سال جاری ، ۹۶ هزار و ۶۴۵ نفر از میهمانان نوروزی موفق به بازدید از سد و نیروگاه دز شدند.

“حسین صحرایی” افزود: این بازدید ها نسبت به سال گذشته حدود چهار هزار نفر افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: افزایش چهار درصدی بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته و همچنین آمار ۴۰ درصدی مردان و ۶۰ درصدی بانوان بازدید کننده، نشان از استقبال خانواده ها و افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه دوستدار طبیعت و صنعت می باشد.

مدیر عامل شرکت تولید و بهره برداری از سد و نیروگاه دز گفت :میهمان نوازی صنعت آب و برق خوزستان و پذیرش رایگان بازدید کنندگان در ایام سال بویژه تعطیلات نوروزی فرهنگ کاری سد دز محسوب می گردد.

وی گفت: تیم یکصد نفره ستاد نوروزی متشکل از واحد های مدیریت، حراست ، بهره برداری و فنی و مهندسی و خدمات عمومی این شرکت، در راستای خدمات رسانی به میهمانان نوروزی و راهیان نور تلاش های ارزنده ای انجام دادند.

صحرایی، بازدید های عموم از چندین کیلومتر تونل های دسترسی به سازه سد دز و تاسیسات مربوطه را فرصتی مناسب برای اطلاع مردم عزیز از زحمات پرسنل زحمت کش صنعت آب و برق و آنچه که متخصصین بهره برداری و تعمیرات سد و نیروگاه دز به انجام می رسانند، عنوان کرد و حضور گسترده کاروان های راهیان نور را زینت بخش بازدیدهای نوروزی دانست.

گفتنی است سد و نیروگاه دز بعنوان نخستین نیروگاه برق آبی بزرگ کشور در ۲۳ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک قرار دارد و با ظرفیت تولید ۵۲۰ مگاوات ساعت انرژی، هم اکنون پنجاه و سومین بهار ساخت و بهره برداری را با موفقیت سپری کرده و به لحاظ داشتن طبیعتی بکر و دریاچه ای زیبا ، یکی از قطب های گردشگری در شمال استان پهناور خوزستان محسوب می شود.