پیام نوروزی فرماندار بندرماهشهر

خورنا: پیام تبریک منصور قمر سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر به مناسبت عید نوروز بدین شرح است:

بسم‏ اللَّه‏ الرّحمن‏ الرّحیم‏

«یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار» ؛ اى دگرگون‏کننده‏ى دلها و دیدها! اى سامان‏دهنده‏ى به روز و شب؛ یا محوّل الحول و الاحوال»؛ اى گرداننده‏ى سالها و دلها و حالها؛ «حوّل حالنا الى احسن الحال»؛ حالِ ما را به بهترین حالها تبدیل فرما.

بهار یکی از باشکوه ترین جلوه های رحمانی در جهان هستی است که می توان با تماشای آن، راهی به سوی خدا یافت و جمال پروردگار را به تماشا نشست، فصلی نو که طبیعت ردای شکوفه بر تن می کند و انسان ها را به مهرورزی، گره گشایی و هم گرایی فرا می خواند.

نوروز پیام آور عیدی است که در آن شادابی و نشاط، محبت و الفت به یکدیگر هدیه می شود، در واقع نوروز آغاز زندگی و سر زندگی دوباره طبیعت و مظهر وحدت است؛ نوروز حلقه پیوند بین میراث فرهنگ و تمدن ایران زمین با دین مبین اسلام است که واژه هایی چون صله ارحام، تفکر، نوآوری، سر زندگی، پاکی و نظافت و تعاملات اجتماعی را معنا و مفهوم می بخشد و نوروز فرصتی است برای پناه بردن به دامن طبیعت و اینکه در اسرار آفرینش تامل و تعمق کنیم.

در سالی که به پایان آن نزدیک می شویم اتفاقات مبارکی در شهرستان رخ داد؛ از جمله حضور پرشور مردم شریف شهرستان بندر ماهشهر در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری  که همگام با مردم سراسر کشور با حضور پرشور و بابصیرت خود در انتخابات، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام اسلامی زدند و بر اقتدار این نظام الهی در سطح بین المللی افزودند.

رخداد بزرگ دیگری که برگ زرینی بر افتخارات این خطه و نیز کشور عزیزمان افزود، شرکت باشکوه و پرصلابت مردم در راهپیمایی دشمن شکن یوم ا… ۲۲ بهمن بود که بازتاب گسترده آن در سطح جهان امید دشمنان به دلسردی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی را به یأس و ناامیدی تبدیل کرد.

اینک در آستانه سال نو بار دیگر نیازمند وحدت و همدلی همه شهروندان گرامی برای تحقق آرزوها و آرمان های مشترک مان هستیم. نوروز که موسم نزدیکی و پیوند دلها و آرزوهاست فرصت مناسبی است تا با یکدیگر عهد و پیمان ببندیم که تا رسیدن به شهرستان بندر ماهشهر و توسعه یافته و تحقق یک زندگی توأم با معنویت، آرامش، امید و دستیابی به کمال، لحظه ای از تلاش و کوشش دست برنداریم.

اینجانب یاد و نام و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، امام شهدا و همه رزمندگان، ایثارگران و جانبازان این خطه را گرامی داشته و به ساحت همه آنان درود می فرستم و ضمن تجدید ارادت به ساحت همه مردم عزیز و شریف شهرستان بندر ماهشهر و میهمانان نوروزی  و بخش ها و روستاهای تابعه و نیز تقدیر و تشکر از حضور فعالانه و آگاهانه در تمامی عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، عید بهاران، نوروز و سال نو را  به محضر همه شما مردمان خوب شهرستان بندر ماهشهر و کلیه بخش ها و شهرهای منطقه  و میهمانان نوروزی  تبریک عرض نموده و امیدوارم سال نو، سالی سرشار از موفقیت و سربلندی و احسن حال برای همگان باشد

امید است در ایام ابتدایی سال که عجین و مقارن شده با ایام فاطمیه (س) همه ما بادرک از معنویات کثیر این ایام به امید آنکه سیره پیامبر اکرم (ص) نیز شامل حال ماهم واقع گردد..