میزان افزایش یارانه ها در مرحله دوم چقدر است؟

خورنا: نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس با بیان اینکه با بهینه‌سازی نرخ بنزین می‌توان از قاچاق، فساد و رانت در این زمینه جلوگیری کرد، گفت: اگر دولت سهمیه بنزین را حذف کند، تقریبا ۱۸ هزار تومان به یارانه هر نفر اضافه خواهد شد.

شمس‌الله بهمئی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: دولت در سال ۹۳، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرهای محروم استان در نظر گرفته است و ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به توسعه مناطق محروم استان اختصاص داده شده که در اختیار استاندار قرار خواهد گرفت تا به نسبت محرومیت شهر‌ها و بخش‌ها بین آن‌ها تقسیم شود.

وی ادامه داد: در بحث هدفمندی دولت مصمم است که بخش دوم آن را انجام دهد و هدف آن است که دولت حامل‌های انرژی را با شیبی ملایم افزایش دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با بهینه‌سازی نرخ بنزین می‌توان از قاچاق، فساد و رانت در این زمینه جلوگیری کرد، تصریح کرد: اگر دولت سهمیه بنزین را حذف کند تقریبا معادل ۱۸ هزار تومان در هدفمندی به یارانه هر نفر اضافه خواهد شد.

وی پیرامون نحوه واگذاری پتروشیمی‌ها ابراز داشت: خیلی از کسانی که پتروشیمی‌ها را در اختیار گرفتند با توجه به سود بالایی که نصیب صاحبان پتروشیمی‌ها شد متاسفانه هنوز پول دولت را برگشت نداده‌اند.

بهمئی در پایان گفت: برای سال آینده خوراک پتروشیمی‌ها را روی ۱۳ سنت بستیم تا سود بیشتری نصیب دولت و کمک به مردم شود و همه این راه‌ها برای این است که فشار بر مردم کمتر شود.