بررسی مرحله اول آثار و فعالیت های شرکت کنندگان “جشنواره سلام” آغاز شد

خورنا: هیات داوران اولین جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر و مدیران ارتباط گسترخوزستان (جشنواره سلام ) صبح امروز شنبه بررسی مرحله اول آثار و فعالیت های روابط عمومی های دستگاههای شرکت کننده دراین جشنواره را آغازکرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم حکیمیان عضو هیات مدیره و مسوول کمیته آموزش انجمن روابط عمومی ایران که ازاعضای هیات داوران این جشنواره نیز هست ازتلاش های استاندار خوزستان و مدیرکل روابط عمومی این استانداری دربرگزاری جشنواره انتخاب روابط های برتر درخوزستان قدردانی کرد و گفت : قطعا برگزاری این جشنواره درارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت های روابط عمومی ها اثرمثبت خواهد داشت .

وی درنشست مطبوعاتی هیات داوران جشنواره ˈسلام ˈبا خبرنگاران دراهواز افزود: روابط عمومی دستگاهها برای شرکت دراین جشنواره استقبال خوبی کرده اند اما هنوز روابط عمومی بسیاری از دستگاه ها و ارگان ها در استان آثار خود را نفرستاده اند.

حکیمیان بااشاره به اینکه ثبت نام در این جشنواره تا ۲۸ اسفند ماه جاری تمدید شده است تاکید کرد : آثارارسالی از سوی روابط عمومی بر اساس چهار شاخص ارتباطات، تبلیغات، تحقیقات و پژوهش که خود دارای زیرشاخص های زیادی است سنجیده می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اغلب روابط عمومی ها هنوز عملکردی سنتی دارند , بیان داشت: برای بروز کردن روابط عمومی ها و حرکت آنها به سمت الکترونیکی کردن عملکرد ,باید همایش هاو کارگاه های علمی برگزار کرد.

حکیمیان بیان داشت: بناست در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر خوزستان نیز کارگاه های علمی برای روابط عمومی های شرکت کننده برگزار می شود و گواهی معتبری از سوی دانشگاه چمران اهواز، جهاد دانشگاهی و استانداری خوزستان ارائه می شود.

وی افزود: خروجی این همایش باید به گونه ای باشد که ضعف های روابط عمومی هردستگاه مشخص شود تا آنان برای رفع مشکلات خود اقدام کنند.

سید فضل الدین موسوی دبیرجشنواره سلام نیز اظهارداشت : تاکنون روابط عمومی ۱۰۳ دستگاه برای شرکت دراین جشنواره اعلام آمادگی و بخشی از آنها آثار خود درقالب خبرنامه , بروشورهای تبلیغاتی , فایل های فشرده سی دی و غیره به دبیرخانه جشنواره ارسال داشته اند.

وی که عضو هیات داوران این جشنواره نیز هست , افزود: روابط عمومی ها تا ۲۸ اسفندماه مهلت دارند آثار و فعالیت های خود را براساس شاخص هایی که درپایگاه اطلاع رسانی جشنواره ˈسلام ˈاعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

خورشید معاون مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان نیز گفت : تلاش شده است که جشنواره سلام برخلاف گذشته با بررسی اثارو فعالیت های روابط عمومی ها با متد علمی وبا همکاری اساتید و کارشناسان مربوطه برگزارشود.

وی افزود: به همین خاطر کار جشنواره ازحدود ۶ ماه پبش آغاز گردید و تاکنون جلسات متعددی برای بررسی کلیه جوانب امر برگزارشده تا جشنواره امسال روابط عمومی ها از حالت سمبلیک خارج شود.

در ادامه جلسه رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و عضوهیات داوران این جشنواره نیز اظهار داشت: روابط عمومی های هر دستگاه و ارگان در مجموعه دستگاهی خود سنجیده می شود و ارزیابی ها تنها بر اساس عملکرد روابط عمومی ها نیست بلکه در بحث علمی و پژوهشی و نوآوری نیز موردارزیابی قرار می گیرند.

ˈ محمد حسین پورˈ برگزاری این جشنواره را برای ارتقاء کیفیت و عملکرد و ایجاد حس رقابت مثبت در بین روابط عمومی های دستگاه های خوزستان موثردانست و از ارگان ها خواست برای شرکت درآن عقب نمانند.

اولین جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر و نیز مدیران ارتباط گستر ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۳ به مناسبت روز روابط عمومی با شعار ˈ خاک، آب ، هوا و روابط عمومیˈ دراهواز برگزارمی شود.

درپایان این نشست بیانیه شماره یک هیات داوران نخستین جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر و مدیران ارتباط گستر خوزستان قرائت گردید:

دربخشی از این بیانیه آمده است : جشنواره ˈسلام ˈبا اهداف کلی استاندارد سازی فعالیت های دستگاه های روابط عمومی، ایجاد انسجام و جلب مشارکت های گروهی، ارتقای سطح علمی و آموزشی مسوولان و کارشناسان روابط عمومی و ایجاد انگیزش و تقویت فضای رقابت سالم در ارتقاء عملکرد دستگاه ها در حوزه ارتباطات درحال برگزاری است .

مرحله اول نشست هیات داوران برای ارزیابی آثارو فعالیت های روابط عمومی ها برگزار شد و تعدادی از دستگاه ها که حد نصاب نمره را کسب کردند برای راه یابی به مرحله نهایی گزینش شدند .

براساس این بیانیه دستگاه هایی که تاکنون در این جشنواره شرکت کرده اند شامل د انشگاه ها، فرمانداریها , شهرداریها و روابط عمومی دستگاه های تولیدی و خدماتی دولتی می باشند.