حبس و جزای نقدی برای تولیدکننده کاشی‌های سرامیکی غیراستاندارد در دزفول

خورنا: مدیر کل استاندارد خوزستان، از شش ماه حبس و ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی برای مدیرعامل واحد تولیدکننده کاشی‌های سرامیکی غیراستاندارد در دزفول خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: تولید کالای مرغوب و با کیفیت رمز ماندگاری تولیدکنندگان در بازار است و این اداره کل همکاری لازم با واحدهای تولیدی و خدماتی در این خصوص را در اولویت‌های کاری خود قرار داده و در صورت مشاهده عدم رعایت ضوابط کیفی و استانداردها با واحدهای متخلف برخورد قانونی را صورت خواهد داد.

وی عنوان کرد: طی بازرسی‌های به‌عمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل، تعداد ۲۸۸ عدد کاشی سرامیکی به دلیل مغایرت با استاندارد ملی مربوطه و جعل علامت استاندارد در شهرستان دزفول توقیف و موضوع از سوی دایره حقوقی این اداره کل جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان اضافه کرد: مدیرعامل واحد تولیدی متخلف به‌دلیل تولید و توزیع محصولات مغایر با استاندارد ملی ایران و جعل نشان استاندارد بر روی محصولات تولیدی به تحمل شش ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.