در آخرین جلسه شورای عالی کار

حداقل مزد کارگری سال ۹۳ مشخص شد

خورنا: شورای عالی کار، دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار را ۲۵ درصد افزایش داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلسه شورای عالی کار صبح امروز به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصاد و شرکای اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه در مورد کلیات و نحوه تعیین دستمزد بحث و تبادل نظر و در نهایت مقرر شد دستمزد کارگران در سال ۹۳ به میزان ۲۵ درصد افزایش یابد. بر این اساس حداقل دستمزد ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومانی امسال کارگران با ۱۲۱ هزار و ۷۸۱ تومان افزایش به رقم ۶۰۸ هزار و ۹۰۶ تومان خواهد رسید.

به گزارش فارس، طبق ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار موظف است هر سال حداقل مزد کارگران را با توجه به شاخص تورم تعیین کند.

با این مصوبه حق خواروبار با ۳۰ هزار تومان افزایش از ۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان رسید.

مزد سایر سطوح دستمزدی کارگران ۱۲ درصد به علاوه روزانه ۲۱۱۱ تومان افزایش یافت و پایه سنوات از ۳۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان رسید.

حق مسکن کارگران نیز بر اساس مصوبه دولت از ابتدای سال ۹۳ از ۱۰هزار تومان در هر ماه به ۲۰ هزارتومان افزایش خواهد یافت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سیامک مجموع دریافتی افراد متاهل با یک فرزند ماهیانه 784788 شرم باد بر این اقتصاد حال به دنبال این هستید که چرا طلاق در کشور زیاد شده بیشترین مالیات را از کارگران میگیرید و کوچکترین اهمیتی به این قشر نمیدهید کجاست عدالت اجتماعی کجاست رضایتمندی کجاست حمایت از قشر ضعیف هر ساله 10 درصد از توم عقب تر هستیم حال با افزایش 100 درصدی بنزین مطمئن باشید تورم در سه ماهه اول 100 درصد است الهی بمیرد پدری که حقوقش 784788 باشد