مدیر کل دادگستری استان خوزستان عنوان کرد:

دستگاه قضایی با عوامل حوادث اخیر دزفول با قاطعیت برخورد می کند

خورنا: مدیر کل دادگستری استان خوزستان گفت: دستگاه قضایی با عوامل اصلی حوادث اخیر دزفول با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

ˈمحمدباقر الفتˈ در حاشیه آیین صلح و سازش دو طایفه در بخش شاوور شوش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص حوادث اخیر شهرستان دزفول گفت: پرونده این حوادث در دستگاه قضایی در دست رسیدگی است.

وی افزود:در این حوادث شاهد بدرفتاری و بداخلاقی از سوی عده ای بودیم که به اموال عمومی و خصوصی خسارت زدند.

مدیر کل دادگستری خوزستان با انتقاد از اقدامات صورت گرفته علیه اعتبار معنوی شهرستان دزفول در این حوادث افزود: این حوادث با کمک مردم کنترل شد.

وی ابراز امیدواری کرد شاهد بروز چنین حوادثی در استان خوزستان نباشیم ضمن اینکه دستگاه قضایی با افراد متخلف با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

مدیر کل دادگستری خوزستان همچنین در خصوص پرونده فردی که چندی پیش اقدام به گروگان گیری در بانک انصار شوش نمود گفت:فرد مذکور با یک نامهربانی و بی توجهی سازمانی مواجه شده بود.

وی افزود:رفتار فرد مذکور که از مشکلات روحی رنج می برد سیاسی و ضد امنیتی تلقی نمی شود بلکه وی با این اقدام قصد داشت به مسئولان اطلاع دهد که فرد گرفتاری است تا فریادش را از این طریق به گوش مسوولان برساند.

الفت در خصوص چهارشنبه آخر سال نیز گفت :تلاش دستگاه قضایی در کنار مردم بودن در جشن ها و شادی هاست.

وی به جوانان توصیه کرد از پرداختن به رفتارهای غیر عقلایی ، هیجانی و توهمی در آیین چهارشنبه آخر سال خودداری کنند تا در آستانه سال جدید خود و خانواده آنان آسیب جسمی و روحی متحمل نشوند.

مدیر کل دادگستری خوزستان همچنین در خصوص اولویت های دستگاه قضایی در سال جدید گفت:تبعیت از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به قوه قضائیه ، اولویت دستگاه قضایی خوزستان در سال ۱۳۹۳ است.

الفت افزود:مهمترین برنامه های دستگاه قضایی استان خوزستان درسال ۹۳ تبعیت ازسیاست های کلی مقام معظم رهبری در باره قوه قضائیه و سیاست های بالادستی همچون سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه پنجم توسعه است.

وی افزود:مقابله با جرم و سرقت و جرائم مرتبط با سرقت به عنوان اولین رفتار ضد امنیتی در استان خوزستان از دیگر اولویت های دستگاه قضایی در این استان می باشد.

مدیر کل دادگستری خوزستان افزود:برقراری امنیت در جامعه و تشدید برخورد با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر از برنامه های جدی دستگاه قضایی استان خوزستان در سال جدید می باشد.

وی همچنین از مختومه کردن پرونده های کیفری ، حقوقی و خانواده تشکیلی قبل از سال ۹۲ خبر داد.